| کد خبر: 172024 |

◄ به تحقیقات هوانوردی بودجه مجزا اختصاص داده شود

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل شبکه حوزه هوایی و تخصیص بودجه مجزا به تحقیقات را منجر به پیشرفت دستاوردهای فضایی و هوایی اعلام کرد.

تین نیوز

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل شبکه حوزه هوایی و تخصیص بودجه مجزا به تحقیقات را منجر به پیشرفت دستاوردهای فضایی و هوایی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی گفت: نخستین کاری که برای بیمه کردن بخش علمی و فناوری باید انجام دهیم این است که یک بودجه تحقیقات را جداگانه در نظر بگیریم. ممکن است که این بودجه کم باشد اما محققان بر اساس همین بودجه برنامه‌ریزی می‌کنند.

او همچنین گفت: برای ثبت نشان تجاری در حوزه هوایی اقدام به تشکیل شبکه‌ای بزرگ در حوزه هوایی و هوانوردی خواهیم کرد تا در دل این شبکه، بتوان مجموعه‌ای از فعالان صنعت هوایی را دور هم جمع کرد.

رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی  اذعان داشت: تاسیس شبکه مذکور در راستای تشکیل علامت تجاری برای بیش‌تر شناخته شدن شرکت‌ها در داخل و خارج کشور به‌منظور توسعه بازار در این بخش ضرورت دارد.

منطقی هم‌چنین با تاکید بر این‌که، بسیاری از پیشرفت‌های حوزه هوایی در چند سال اخیر رقم خورده است، افزود: به‌عنوان مثال ساخت هواپیما‌های هشت نفره، طراحی و ساخت پهپاد‌ها و افتتاح مرکز ملی نوآوری پهپاد‌ها باهدف توسعه صنعت هوایی در کشور مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

او گفت: اگر تشکیل شبکه حوزه هوایی و تخصیص اعتبار به بخش تحقیقات به‌صورت مجزا را موجب پیشرفت دستاوردهای فضایی و هوایی در کشور نسبت به وضعیت فعلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.