| کد خبر: 170604 |

◄ آمادگی فرودگاه اصفهان برای شرکت در رنکینگ جهانی

اقدامات متعدد در فرودگاه شهیدبهشتی برای آمادگی در شرکت دادن این فرودگاه در رنکینگ‌جهانی انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان، از انجام اقدامات موفق و متعدد در فرودگاه شهیدبهشتی در حوزه‌های مختلف از سال 95 تاکنون برای آمادگی در شرکت دادن این فرودگاه در رنکینگ‌جهانی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، به معرفی مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در فرودگاه شهیدبهشتی از سال 95 علاوه بر تشکیل کمیته و انجام پیش ارزیابی ASQ برای ایجاد آمادگی شرکت در رنکینگ‌جهانی پرداخت و عنوان کرد: برای تسهیل دسترسی به فرودگاه، خط‌اتوبوس‌واحد را راه‌اندازی کرده‌ایم، همچنین ضمن نوسازی ناوگان تاکسیرانی تفاهم‌نامه‌ای را با تاکسیرانی برای تامین تاکسی در شرایط بحرانی برقرار کرده‌ایم. از سوی دیگر برای مسیریابی آسان‌تر، تابلوهای مسیردهی ترمینال‌داخلی را اصلاح و در ترمینال‌خارجی نیز تابلوهای مسیردهی جدیدی را نصب‌کرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان افزود: از جمله اقدامات انجام‌شده در پارکینگ فرودگاه می‌توان به ایمن‌سازی، نصب دوربین مداربسته، استانداردسازی آسانسور و اصلاح روشنایی پارکینگ طبقاتی اشاره کرد.

وی همچنین به زیباسازی فضای فرودگاه اشاره کرد و گفت: در این حوزه می‌توان به حذف دکل‌های قدیمی در مسیر بلوار ورودی، گل‌کاری بلوار و محوطه ترمینال‌ها، بازسازی آب‌نمای محوطه ترمینال‌داخلی، زیباسازی و اصلاح نورپردازی ترمینال‌ها، زیباسازی و ایمن‌سازی بلوار ورودی، استفاده از باکس‌های گل در فضای ترمینال‌ها، جابه‌جایی و تغییر چینش محل رستوران، گیت سپاه، اطلاعات پرواز، دفاتر فروش و فضاهای غرفه‌ها و نیز نورپردازی سمت اپرون ترمینال‌داخلی اشاره کرد.

امجدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند صدور‌روادید برای افزایش امکانات رفاهی فرودگاه افزود: از دیگر اقدامات انجام‌شده برای افزایش امکانات رفاهی می‌توان به روکش کردن صندلی‌های انتظار مسافر، اضافه کردن صندلی‌های استراحت، تعویض سیستم آبخوری‌ها و نصب آب‌سردکن‌های جدید، استقرار مبلمان راحتی در سالن ترانزیت، استقرار ایستگاه‌های شارژ موبایل و راه‌اندازی امکان پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق دستگاه‌های خودپرداز اشاره کرد.

وی همچنین گفت: در حوزه بازرسی ایمنی نیز افزایش گیت‌های پلیس‌ترمینال‌داخلی و اصلاح ورودی جهت کاهش ایستایی مسافران و افزایش فضا و تجهیزات جابه‌جایی موقعیت گیت بازرسی سپاه در ترمینال‌داخلی انجام‌شده است.

امجدی از راه‌اندازی سیستم خودکار اعلان پرواز نیز خبر داد و عنوان کرد: در حوزه اطلاعات پرواز اقدامات متعددی انجام‌شده است. از جمله برنامه اعلان پرواز را به‌روزرسانی و مانیتورهای اعلان پرواز را افزایش داده‌ایم. همچنین می‌توان به افزایش کانترهای پذیرش مسافر ترمینال‌داخلی، افزایش گیت‌های خروجی ترمینال‌خارجی، به‌روزرسانی و افزایش ظرفیت سامانه اتوماتیک تلفن گویای پرواز 199، راه‌اندازی سامانه پیامکی اعلان پرواز و شروع آموزش زبان کارکنان اطلاعات پرواز و تهیه پک زبان فرودگاهی اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان همچنین با اشاره به نصب تعدادی دستگاه هواساز جدید برای تهویه هوای‌ترمینال اشاره کرد و توضیح داد: اتاق‌های مادر و کودک و سیگار نیز راه‌اندازی شده‌اند. همچنین امکان استفاده مسافران از اینترنت رایگان فراهم‌شده و راهنمای مسافر را طراحی کرده‌ایم. همچنین سیستم صوتی سالن داخلی و خارجی ارتقا یافته و نیز بازارچه‌های فروش ترمینال‌داخلی و فضای بازی کودک ایجادشده‌اند.

 وی به تدارک امکانات ویژه افراد کم‌توان از جمله اولویت در اختصاص صندلی‌های انتظار، تجهیز سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان و سالمندان و نیز اضافه شدن ویلچرها اشاره کرد و گفت: در حوزه پورتال نیز اقداماتی از جمله دوزبانه کردن سایت فرودگاه و نیز درج مواردی چون اطلاعات مدیران و ارتباط با مدیرکل، مسیردهی و نقشه سالن‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، قیمت کالا و خدمات، ارسال بار هوایی، آمار و اطلاعات فرودگاه، لینک سامانه EFPL و آموزش زبان فرودگاهی انجام‌شده است.

امجدی گفت: برای افزایش آمادگی فرودگاه اصفهان در پیوستن به رنکینگ‌جهانی اقدامات متعددی را در حال اجرا داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت و بهره‌برداری از CIP، توسعه پارکینگ هواپیما، گسترش سالن خارجی به دو برابر فضای موجود و اصلاح تردد مسیر خودروها در مقابل ترمینال ها اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.