| کد خبر: 170580 |

اعتصاب کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه اروپایی‌ها را سرگردان کرد

اعتصاب‌های مکرر کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه صدای اروپایی‌ها را درآورد .

تین نیوز

اعتصاب‌های مکرر کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه صدای اروپایی‌ها را درآورد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از افکارنیوز، شرکت‌های هواپیمایی اینترنشنال ایرلاینز گروپ، ایزی جت انگلیس، رایان ایر ایرلند و ویز ایر مجارستان اعلام کردند در مورد تبعات اعتصاب کنترل‌کنندگان برج مراقبت فرانسه، از پاریس نزد اتحادیه اروپا شکایت کرده‌اند.

این شرکت‌ها با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند اعتصاب مکرر کارکنان برج مراقبت در فرانسه اصل آزادی حرکت در داخل اتحادیه اروپا را محدود کرده است. این شرکت‌ها به حق اعتصاب اعتراضی ندارند اما معتقدند فرانسه که به هیچ پروازی اجازه عبور از این کشور را در زمان اعتصاب نمی دهد به قوانین اروپایی احترام نمی‌گذارد.

این شرکت‌ها اعلام کردند اعتصاب کارکنان برج مراقبت از ابتدای سال جاری در مقایسه با سال 2017 چهار برابر بیشتر بود. وزارت حمل و نقل فرانسه در واکنش به این اقدام اعلام کرد حق اعتصاب یک حق قانونی است که زیر سوال نخواهد رفت.

طبق شکایت شرکت‌های هواپیمایی اروپایی که نزد یورو کنترل، سازمان تامین امنیت حمل و نقل هوایی اروپا، مطرح شد تا ماه ژوئن شانزده هزار پرواز در نتیجه اعتصاب کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه مختل شد که بر سفر دو میلیون مسافر تاثیرگذار بود. این شرکت‌ها با اشاره به گزارش سنای فرانسه تاکید کردند اعتصاب کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه عامل یک سوم تاخیرهای مربوط به پروازهای اروپایی است.

در سال 1997 هم اسپانیا از فرانسه که چندین سال مانع از صادرات میوه و سبزیجات این کشور در اتحادیه اروپا شده بود شکایت کرد و در نهایت اروپا حق را به اسپانیا داد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.