| کد خبر: 170389 |

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان:

◄ قرارداد با بوئینگ را باطل نمی‌کنیم

مدیرعامل جدید شرکت آسمان از عدم لغو قرارداد با بوئینگ خبر داد و برنامه خود را برای نوسازی ناوگان این شرکت تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل جدید شرکت آسمان از عدم لغو قرارداد با بوئینگ خبر داد و برنامه خود را برای نوسازی ناوگان این شرکت تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد گرجی به تلاش برای نوسازی ناوگان این شرکت اشاره کرد و گفت: هر چند امروز نمی‌شود هواپیماهای ایرباس و بویینگ نو  را خرید یا از آنها اطلاعات رسمی د ریافت کرد، اما ایران می‌تواند  با همراهی اروپا نسبت به خرید هواپیماهای کار کرده اقدام کند.

او اذعان داشت: در شرایط فعلی با کسب نظر نظام، قراردادهای خود  خود با بویینگ را باطل نمی‌کنیم تا اگر در آینده شرایط وارد شدن این هواپیماها فراهم شد، از این توافق‌ها استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آسمان  گفت: در کنار آن مذاکراتی برای ورود تعدادی هواپیمای کار کرده با میانگین عمر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیز در دستور کار قرار دارد که چند فروند ایرباس ۳۱۹؛ ۳۲۰و بویینگ  خانواده ۷۳۷ جزئی از این برنامه به شمار می‌آید.

گرجی با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل سوخو به ایران برای ساخت هواپیماهای جدید برای این کشور توضیح داد: جایگزینی تعدادی از قطعات آمریکایی با قطعات روز و  رساندن سهم آمریکا  به کمتر از ۱۰‌درصد و دور‌زدن مجوز اوفک برای سوخو هزینه زیادی دارد.

او ادامه داد: برای اینکه صرفه اقتصادی لازم برای سوخو فراهم شود، ایران باید ۱۰۰ فروند هواپیما از این شرکت بخرد.

مدیرعامل شرکت آسمان به جت منطقه‌ای بودن سوخو اشاره کرد و گفت: برای ناوگان ما کارآیی زیادی دارند و همان طور که در گام نخست دو شرکت آسمان و ایران‌ایرتور هر یک ۲۰ فروند سوخو ۱۰۰ را خریداری کرده‌اند.

گرجی درباره برنامه‌ریزی‌های فعلی شرکت آسمان برای توسعه ناوگان خود توضیح داد: از ۳۵ هواپیمایی که رسما به نام شرکت ما ثبت شده، در حال حاضر تنها ۱۳ هواپیما پرواز می‌کند.

او تاکید کرد: امیدواریم با حمایت صندوق بازنشستگی کشور به عنوان مالک آسمان و عبور از شرایط سخت مالی، آسمان بار دیگر به جایگاه اصلی خود در صنعت هوایی ایران برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.