| کد خبر: 170278 |

◄ برنامه «ایرباس» برای ادغام سازندگان هواپیماهای نظامی اروپا

شرکت ایرباس برای توسعه رقابت با شرکت‌های آمریکایی درصدد ادغام با شرکت‌های سازنده هواپیماهای نظامی در اروپا است.

تین نیوز

شرکت ایرباس برای توسعه رقابت با شرکت‌های آمریکایی درصدد ادغام با شرکت‌های سازنده هواپیماهای نظامی در اروپا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سایت خبری سیتیا، تام اندرز، مدیر اجرایی بخش دفاعی شرکت ایرباس دراین‌باره گفت: ما به‌طور جدی در پی ایجاد یک اتحاد محکم و قدرتمند در بخش هواپیماهای نظامی اروپا هستیم.

این خبر پس‌ از آن منتشر شد که شرکت BAE systems انگلستان قرارداد طراحی و ساخت یک جنگنده جدید برای ارتش این کشور را به امضا رساند. ارزش این قرارداد 10 میلیارد پوند است که تابه‌حال دو میلیارد پوند آن پرداخت‌شده است.

در سال 2012 ایرباس درصدد ادغام با BAE systems باارزش 34 میلیارد پوند بود که به‌دلیل مخالفت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با توسعه بخش دفاعی ایرباس متوقف شد.

پیشنهاد ایرباس ادغام بخش نظامی این شرکت با شرکت‌های BAE systems، داسو فرانسه، ساب سوئد و لئوناردو ایتالیا است تا بتوانند با توان بیشتری به مقابله با رقبای آمریکایی بپردازند.

اندرز می‌گوید: جایی برای انجام دو یا سه برنامه هم‌زمان در یک منطقه وجود ندارد. اگر به چگونگی توسعه جهان نگاه کنید متوجه می‌شوید که صرف‌نظر از اختلافات سیاسی در اروپا بهتر است نیروهای صنعتی قاره به‌صورت هماهنگ باهم فعالیت کنند.

درحال‌حاضر با وجود گزینه‌های قدرتمندی مانند ساب گریپن و داسو رافال در بین هواپیماهای جنگی اروپایی، هنوز هم محصولات این قاره قادر به رقابت با رقبای آمریکایی و روسی خود نیستند.

بخش نظامی شرکت ایرباس درحال‌حاضر فقط بر روی هواپیماهای ترابری و تجسسی متمرکز شده و در زمینهٔ هواپیماهای جنگنده هیچ برنامه‌ای ندارد. شاخص‌ترین هواپیما ایرباس در این بخش مدل A400 است که رقیبی قدرتمند برای هواپیماهای ترابری آمریکایی به‌حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.