| کد خبر: 168745 |

توفان چهار پرواز فرودگاه زابل را لغو کرد

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: چهار پرواز امروز در مسیرهای تهران - زابل و زابل - تهران و مشهد - زابل و زابل - مشهد به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

تین نیوز

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: چهار پرواز امروز در مسیرهای تهران - زابل و زابل - تهران و مشهد - زابل و زابل - مشهد به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،  حمیدرضا پارسا اظهار داشت: پرواز هواپیمای شرکت قشم ایر قرار بود بعد از ترک فرودگاه مشهد ساعت 11:45 دقیقه امروز وارد فرودگاه زابل شود و ساعت 12:45 دقیقه به مقصد مشهد حرکت کند.

وی ادامه داد: همچنین پرواز شرکت آتا که قرار بود ساعت 7:50 دقیقه وارد فرودگاه زابل شود و ساعت 8:50 دقیقه این فرودگاه را به مقصد تهران ترک کند بر اثر کاهش دید افقی ناشی از توفان در منطقه سیستان لغو اعلام شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: هر هفته پرواز شرکت های مختلف از جمله هواپیمایی زاگرس، ایران ایر، آسمان، ماهان، آتا و قشم ایر از فرودگاه های استان به نقاط مختلف کشور انجام می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توفان گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را امروز/سه شنبه/ به بیش از پنج برابر حد مجاز رساند.

مرتضی فرجی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان803 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 97 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان زهک را به 800 متر کاهش داد.

کارشناس هواشناسی استان افزود: وزش باد شدید که از روز گذشته در شمال سیستان و بلوچستان شروع شده تا فردا ادامه دارد.

وی گفت: در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان غبار محلی و وزش باد با شدت کمتر در این مدت پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.