| کد خبر: 167745 |

افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه اراک

پروازهای تهران و عتبات عالیات در فرودگاه اراک بعد از ماه رمضان آغاز شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه اراک با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت پایانه هوایی این فرودگاه گفت: پروازها به مقاصد تهران و عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان در فرودگاه اراک آغاز خواهند شد.

به گزارش تین‌نیوز، رحیم حسین نسب مدیرکل فرودگاه اراک،  با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای توسعه این فرودگاه گفت: تقریباً دو سال است که در فرودگاه سمنان بر روی گسترش زیرساخت کار کرده‌ایم. با این 2 سال با توسعه شبکه آی‌‌تی، افزایش حجم ترمینال و افزایش زیرساخت‌های فرودگاه پایان سال ۹۵ آمادگی پذیرش پروازهای خارجی را پیدا کردیم.

حسین نسب به گسترش زیرساخت‌ها در فرودگاه اراک اشاره کرد و افزود: ترمینال این فرودگاه برای پرواز داخلی و برای هواپیماهای صد نفره ساخته‌شده بود. با توجه به اینکه پروازها بزرگ‌تر شده و پرواز خارجی نیز اضافه‌شده بود، لازم بود هم المان‌های پروازهای خارجی مانند کنترل گذرنامه، گمرک و قرنطینه را اضافه کنیم، و هم فضای فرودگاه را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: با تخصیص ۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بهسازی فرودگاه اراک انجام شد. در این بهسازی‌ها مساحت پایانه از ۱۳۶۰ مترمربع به ۲۳۴۰ مترمربع افزایش پیدا کرد و ۷۰ درصد به ظرفیت این پایانه افزوده شد. اکنون ظرفیت پایانه فرودگاه اراک برای پروازهای خروجی و ورودی ۳۴۰ نفر در ساعت است و این امکان را دارد که به‌راحتی پروازهای ۱۷۰ نفره و پروازهای خارجی را پذیرا باشد.

به گفته حسین نسب، زیباسازی پایانه هوایی فرودگاه اراک نیز در دستور کار قرار دارد و در سال جاری به انجام خواهد رسید.

آغاز پروازهای تهران و عتبات عالیات بعد از ماه رمضان

مدیرکل فرودگاه اراک در ارتباط با برقراری پرواز تهران به اراک گفت: پرواز تهران جزو اولویت‌های استان مرکزی است. نزدیک به یک سال است که برای برقراری این پرواز برنامه‌ریزی می‌کنیم و در همین راستا قراردادی آماده‌شده که به‌زودی به امضای مدیرعامل ایران ایر نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: استان مرکزی تعهد کرده بود که فضای اداری و دفتر فروش برای ایران ایر در نظر بگیرد. اکنون محل استقرار خدمه این شرکت تهیه‌شده و پرواز تهران بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

حسین نسب به برقراری پروازهای خارجی در سال ۹۵ از فرودگاه اراک اشاره کرد و افزود: پروازهای خارجی فرودگاه اراک با پروازهای عتبات عالیات راه‌اندازی در سال ۹۵ شد. اما در سال ۹۶ بعد از ماه مبارک رمضان متأسفانه با زیاده‌طلبی آژانس‌های حج و زیارتی مسافرهای هوایی به مسافرهای زمینی تبدیل شدند، و به همین علت پروازهای عتبات از فرودگاه اراک لغو شدند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کردیم که جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیریم. کارهای خوبی انجام‌شده و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان پروازهای عتبات راه‌اندازی شود.

در حال حاضر پرواز‌هایی به مقاصد عسلویه و مشهد و همچنین روزانه ۳۰ تا ۴۰ سورتی پرواز آموزشی از فرودگاه اراک انجام می‌شود

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.