| کد خبر: 167531 |

خاموشی سیستم آی ال اس در فرودگاه بجنورد

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: سیستم آی ال اس که در سال 94 در فرودگاه بجنورد برای کمک به خلبان به منظور نشست هواپیما بر باند فرودگاه نصب شده بود، هم اکنون خاموش و غیر قابل استفاده است.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: سیستم آی ال اس که در سال 94 در فرودگاه بجنورد برای کمک به خلبان به منظور نشست هواپیما بر باند فرودگاه نصب شده بود، هم اکنون خاموش و غیر قابل استفاده است.

به گزارش تین‌نیوز، فرشاد ساکنی، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ما با تصریح بر این مطلب که شیب فرود هواپیماها بر باند فرودگاه ها در قالب سیستم آی ال اس تعریف می شود، اظهار کرد: در سال 91 مصوب شد تا سیستم آی ال اس برای فرودگاه بجنورد خریداری شود.

به گفته ساکنی، این سیستم خریداری و در سال 92 به فرودگاه بجنورد وارد شد و نصب آن تا سال 94 به طول انجامید که برای خرید و نصب این سیستم در فروگاه بجنورد شش میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی در ادامه عنوان کرد: از سال 94 تاکنون برای بهره برداری از این سیستم که دارای آنتن های گلاید پس ( برای شناسایی شیب فرود ) و لوکولازیر ( برای شناسایی خط وسط باند فرودگاه ) است، دو مرتبه فلای چک انجام شده است تا مشخص شود آیا این سیستم قابل بهره برداری است یا خیر.

وی افزود: نتیجه فلای چک انجام شده این بود که شیب فرود در فرودگاه بجنورد بیش از بیش از بازه 2.5 تا 3.5 درجه است.

به گزارش عصر اترک، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شیب فرود برای نشست هواپیما بر باند فرودگاه بجنورد 3.5 درجه اعلام شده است، هم اکنون سیستم آی ال اس خاموش است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام اطلاعات فرودگاه های کشور در کتاب AIP  که زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور چاپ می شوند، ثبت می شود، بر همین اساس، شرکت های هواپیمایی در کشور بر اساس اطلاعات ثبت شده در این کتاب تصمیم می گیرند که انجام پروازها در کدام فرودگاه ها را بپذیرند و یا رد کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.