| کد خبر: 167226 |

◄ مقررات جدید فرودگاهی تدوین شد

معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین مقررات جدید فرودگاهی هماهنگ با مقررات جدید سازمان خبر داد.

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین مقررات جدید فرودگاهی هماهنگ با مقررات جدید سازمان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان گفت: به منظور توسعه همگون و متوازن ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری صنعت، و یکپارچگی قوانین و مقررات سازمان و در راستای پیاده‌سازی آئین‌نامه احداث، توسعه، مدیریت و بهره‌برداری فرودگاه‌های غیر نظامی مصوب سال 1392 نسخه مقررات جدید فرودگاهی جهت بهره‌برداری ذی‌نفعان و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به‌ضرورت  بازنگری و به‌روزرسانی مقررات هوانوردی کشور افزود: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه صنعت هوانوردی کشور ذیل اهداف سند چشم‌انداز 1404 و دیگر اسناد بالادستی در خصوص اخذ رتبه نخست منطقه به جهات کمی و کیفی، ضروری است همزمان با تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور در حوزه عملیات پرواز، محتوا و ساختار قوانین و مقررات نیز با توجه به اقتضائات و الزامات ملی و بین‌المللی صنعت به‌روزرسانی شود.

دهقان تصریح کرد: بازنگری و به‌روزرسانی قالب و ساختار مقررات و شیوه‌نامه‌ها، نقش راهبردی در نحوه اجرا، نظارت و پایش امور صنعت هوانوردی خواهد داشت.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: حسن انجام و اجرای امور در حوزه فناوری‌های برتر نیازمند ارائه تعریف و تصریح مقررات و دستورالعمل‌های کارآمد و جامع است که متعاقبا در مرحله پایش و نظارت نیز میزان انطباق و افتراق عملکرد مجریان و متصدیان مبتنی بر قوانین و مقررات موجود موردبررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به همین منظور ضمن تشکیل کارگروه تدوین مقررات و شیوه‌نامه‌های هوانوردی با مشارکت دفاتر تضمین کیفیت و نظارت بر عملیات هوانوردی، فرآیند تدوین و اصلاح مقررات و رویه‌های فرودگاهی براساس رویکرد تطبیقی با بومی‌سازی الگو و ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا جهت انطباق حداکثری مقررات ملی کشور با الزامات و قوانین بین‌المللی و به حداقل رساندن وجه افتراق با حضور مدیران و کارشناسان مجرب سازمان و مشارکت نخبگان و خبرگان صنعت آغاز شد. 

دهقان افزود: بدون شک مشارکت فعال مدیران و کارشناسان صنعت هوانوردی فارغ از تعلقات صنفی و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، فرایند اصلاح رویه‌ها و ارتقا استانداردهای فرودگاهی را تسریع و تسهیل می‌کند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهارکرد: از فرودگاه‌ها خواسته شد که تمامی طراحی‌های جدید زیرساختی خود را منطبق با مقررات جدید صورت دهند و طبق جدول زمان‌بندی ارائه‌شده خود را با مقررات جدید انطباق دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.