| کد خبر: 162910 |

◄ حذف پروازهای چارتری از تابستان97

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از پایان پروازهای چارتری از تابستان 97 خبر داد

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از پایان پروازهای چارتری از تابستان 97 خبر داد و گفت: متأسفانه پدیده چارتر در کشور بسیار وسیع شده است که بایست جلوی این موضوع را گرفته شود و سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه مصمم است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حرمت الله رفیعی در نشست خبری که صبح امروز (22 اسفندماه) در محل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی برگزار شد از امضاء تفاهم‌نامه با سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و  عنوان کرد: روند کاری ما به سمت و سویی حرکت کرده است که بخش دولتی به این باور رسیده است که حتماً باید نقطه نظرات بخش خصوصی را  اعمال کنند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: خوشبختانه در راستای این موضوع اولین گام محکم خود را برداشتیم و تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان هواپیمایی کشوری به امضا رساندیم. سازمان هواپیمایی کشوری در این تفاهمنامه امور برخی از کارها را به ما واگذار کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران خاطرنشان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه کار رسیدگی به شکایات، بازرسی از دفاتر، تشکیل پرونده برای تمدید مجوز و اخذ مجوز و ... به این انجمن واگذار شد و این کار گام بسیار بزرگی بود که در صنعت گردشگری کمتر اتفاق افتاده بود.

رفیعی به نوع برخورد سازمان هواپیمای کشوری با دفاتر خدمات مسافرتی اشاره کرد و گفت: پس از محول شدن بازرسی از دفاتر به بخش خصوصی ما روند را تغییر خواهیم داد و این بازرسی را به بازدید تبدیل می‌کنیم، بنده بارها عنوان کرده‌ام که فی‌نفسه دفاتر متخلف نیستند و اینکه عنوان شود که بخواهیم از آژانس‌ها بازرسی انجام دهیم این به معنای تخلف گسترده در این صنف است. بخش بسیار مهمی از تخلفات از سوی شرکت‌های هواپیمایی است.

وی بابیان اینکه تخلف از سوی دفاتر بسیار کم است و اگر تخلفی هم صورت می‌گیرد دو سر (ایرلاین و آژانس هواپیمایی) دارد، عنوان کرد: در بحث دارایی و مالیات مشکلاتی وجود دارد که در همین راستا بنده  فکر می‌کنم تا قبل از پایان سال جاری بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور مالیاتی به امضا برسانیم.

او با اظهار مخالفت نسبت به اینکه برخی می‌گویند نباید سفرهای خارجی انجام بگیرد، بیان کرد: حق مردم کشورمان این نیست که تن به هر سفر ارزانی بدهند و توصیه بنده به شهروندان این است که به هر قیمتی سفر خارجی را ارزان نروند.

رفیعی بابیان اینکه در حال حاضر ما نگرانی جدی در خصوص فعالیت‌ سایت‌های غیرمجاز داریم، عنوان کرد: مردم با یک جستجو ساده می‌توانند سایت‌های مجاز و غیرمجاز را از یکدیگر تشخیص دهند و حتی آمار آژانس‌های دارای مجوز نیز به روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری گذاشته‌شده است و مردم می‌توانند از طریق این سایت‌ها اقدام به خرید بلیت و تور کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران با اعلام این خبر که از اول اسفندماه 4 شهر به‌هیچ‌عنوان پروازهای چارتری نخواهند داشت و تمام پروازها برنامه‌ای خواهد بود، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که همه پروازهای داخلی به‌هیچ‌وجه دیگر از سوی ایرلاین‌ها چارتر داده نشود و ما در انجمن مدافع این هستیم.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: سوق دهی پرواز از چارتری به سمت برنامه‌ای باعث متعادل‌سازی قیمت‌ها خواهد شد این در حالی است که ایرلاین‌ها از طرفی می‌گویند که درآمد ما از دفاتر نیست و از سوی دیگر با اسرار خوشان با دفاتر قرارداد برای چارتر می‌بندند؛ متأسفانه پدیده چارتر در کشور بسیار وسیع شده است که بایست جلوی این موضوع به سرعت گرفته شود.

رفیعی گفت: از ابتدای تابستان سال 97 هیچ پرواز چارتری در مسیرهای داخلی کشور نخواهیم داشت و این باعث می‌شود  عرضه و تقاضا هم‌زمان باهم به جلو برود.

وی به نوسانات ارزی در کاهش سفرها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نوسانات ارزی به روی سفرهای خارجی و حتی داخلی بسیار تأثیر گذاشته است.

 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.