| کد خبر: 162821 |

◄ مدیرعامل آسمان سکوتش را شکست؛ استیضاح عجولانه بود

چندی پیش طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 13 امضا از سوی هیأت رییسه مجلس اعلام وصول شد در همین راستا فردا سه شنبه(14 مهرماه) نخستین دستور کار مجلس شورای اسلامی رسیدگی به طرح استیضاح آخوندی است.

تین نیوز

 استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 13 امضا از سوی هیأت رییسه مجلس اعلام وصول شد در همین راستا فردا سه شنبه(14 مهرماه) نخستین دستور کار مجلس رسیدگی به طرح استیضاح آخوندی است.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از اصلی‌ترین دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان عنوان شده است؛ هر چند که برخی از نمایندگان مجلس که موافق استیضاح وزیر راه هستند دلایل دیگری را نیز  مطرح کرده‌اند.

در همین حال حسین اعلایی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان سکوت خود را شکسته است و در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه در راستای سقوط هواپیمای این شرکت به ایران گفته است؛ به نظر من اگر می‌گذاشتند بررسی سانحه انجام و نتیجه آن مشخص می‌شد، خیلی مناسب‌تر بود. بخصوص اینکه آقای ربیعی به‌عنوان وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ربطی به‌ مسئله پروازها پیدا نمی‌کنند، چون آن‌ها فقط مالک هواپیما و سهام‌دار شرکت هستند. حوادث به مسائل دیگری برمی‌گردد که بیشتر مربوط به شرایط پرواز و وضعیت استانداردها است که مربوط به هواپیمایی کشوری می‌شود.

منتقدان می‌گویند صاحبان سهام در سرمایه‌گذاری و مدیریت شرکت نقش دارند و از همین حیث آقای ربیعی را مقصر می‌دانند.

مدیرعامل آسمان، افزوده است؛ این درست که وزارت کار سهام‌دار ایرلاین آسمان است؛ اما این هواپیمایی که سقوط کرد ازنظر فنی ایمن بود و پروازهایش مشکلی نداشتند و در دنیا هم از این نوع هواپیما تعداد زیادی تولیدشده که مدرن و مناسب هستند.

اعلایی در پاسخ به اینکه این هواپیما بالای 25 سال سن داشته و باید سال‌ها پیش از چرخه حمل‌ونقل هوایی کنار گذاشته می‌شد، اعلام کرد: کارایی هواپیما را الزاماً با سن آن ارزیابی نمی‌کنند. ما در شرکت‌های بزرگ هواپیماساز دنیا نمونه‌هایی که یک هواپیمای مدرن در نخستین پروازهای خود دچار سانحه شده هم داشته‌ایم. هم این مورد در هواپیمای کنکورد بوده، هم ایرباس و هم بوئینگ. امنیت هواپیما به میزانی که صلاحیت پروازی دارد بستگی دارد که آن را هواپیمایی کشوری با مجوزهایی که صادر می‌کند، تعیین می‌کند. در حال حاضر در کشوری مانند امریکا هواپیماهایی داریم که سن آن‌ها بالای 35 سال است و پرواز هم می‌کنند. در اروپا و سایر کشورها هم این نمونه‌ها وجود دارند.

در حالی مدیرعامل آسمان اعلام کرده است بایستی نمایندگان مجلس تا مشخص شدن علت حادثه صبر می‌کردند که سازمان هواپیمایی کشوری بخش اول دلیل حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را منتشر کرده که بخش عمده‌ای  از آن به نقش خلبان این پرواز در سقوط ای‌تی‌آر آسمان اشاره کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.