| کد خبر: 162732 |

◄ روایت ظریف از ماجرای عدم سوخت‌رسانی به هواپیما در مونیخ

چندی پیش قضیه عدم تحویل سوخت به هواپیما حامل وزیر امور خارجه در فرودگاه مونیخ جنجال آفرید و برخی رسانه‌ها آن را نشانه عدم موفقیت ایران در برجام دانستند.

تین نیوز

چندی پیش قضیه عدم تحویل سوخت به هواپیما حامل وزیر امور خارجه در فرودگاه مونیخ جنجال آفرید و برخی رسانه‌ها آن را نشانه عدم موفقیت ایران در برجام دانستند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه شرق در مورد ماجرای عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای ایران در جریان سفرش به مونیخ گفت: متأسفانه گروهی در کشور ما هستند که برای نشان دادن بدعهدی آمریکا، کشور را تحقیر می‌کنند.

به گفته آقای ظریف موضوع ازاین‌قرار بوده که به خاطر سفر رئیس‌جمهور به هند و حضور من در مسکو فرصت خیلی اندکی برای حضور من در مونیخ به وجود آمده بود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: برای سوخت‌گیری پرواز من، به یکی دو شرکت مراجعه شده ‌بود که گفتند ملاحظاتی دارند. به ‌نظر من آن ملاحظات هم براساس اطلاعات غلطی بود که دریافت کرده ‌بودند؛ مثلاً دراین‌باره که هواپیمای بنده از کدام شرکت و کدام سرویس استفاده می‌کند؛ بنابراین تأملاتی داشتند. ما هم فرصت نداشتیم. سفارت ما فوراً به دولت آلمان مراجعه کرد و دولت آلمان تصمیم گرفت ارتش وارد شود و موضوع ادامه پیدا نکند.

ظریف با بیان این‌که خیلی از شرکت‌های نفتی اعلام کردند که در این مورد اصلاً با ما تماس گرفته نشد افزود: اگر خبری را که «بی‌بی‌سی» داد ملاحظه کنید، شرکت NOV که آنجا حضور دارد گفته اصلاً با من تماس گرفته نشد. شرکت دیگری گفته ما فرمی فرستادیم و آن فرم تکمیل نشد. همه این‌ها نشان‌دهنده این است که فرصت ما کم بود. حتی موضوعی نبود که به بنده یا وزارت خارجه کشیده شود، همکاران ما در نمایندگی تماس گرفتند تا به دلیل اهمیتی که حضور ما در اجلاس داشت مسئله رفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.