| کد خبر: 162715 |

◄ برنامه «بریتیش‌ایرویز» برای تجهیز فرودگاه‌های بزرگ به سیستم تشخیص چهره

چندی پیش خبر تجهیز فرودگاه میامی به سیستم تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند منتشر شد و حال بریتیش ایرویز قصد دارد تا با توسعه این فناوری در فرودگاه‌های بزرگ دیگر تحولی در امنیت و سرعت بخشی به خدمات گذرنامه ایجاد کند.

تین نیوز

چندی پیش خبر تجهیز فرودگاه میامی به سیستم تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند منتشر شد و حال بریتیش ایرویز قصد دارد تا با توسعه این فناوری در فرودگاه‌های بزرگ دیگر، تحولی در امنیت و سرعت بخشی به خدمات گذرنامه ایجاد کند.

به گزارش وب‌سایت the verge، ظاهراً این شرکت هواپیمایی پیشگام، قصد دارد تعداد فرودگاه‌های بین‌المللی را که این فناوری هوشمند را در اختیاردارند، افزایش بدهد. این شرکت اعلام کرده است که فرودگاه‌های بین‌المللی نیویورک و اورلاندو نیز در یک‌قدمی تجهیزات هوشمند برای احراز هویت و تشخیص چهره الکترونیکی مسافران هوایی هستند.

البته فرودگاه‌های معدودی هستند که به این فناوری هوشمند مجهز شده‌اند هرچند که فرودگاه‌های بین‌المللی نیوزلند و استرالیا از  پیشگامان استفاده از اسکنرهای بیومتریک تشخیص چهره و هویت در فرودگاه‌های خود بوده‌اند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تقریباً چند سالی است که این فناوری در فرودگاه‌های اصلی استرالیا استفاده می‌شود و مسئولان مربوطه در این کشور امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرودگاهی در استرالیا که به اسکنرهای بیومتریک تشخیص هویت مجهز نباشد، وجود نداشته باشد.

این فناوری نخستین‌بار در فرودگاه بین‌المللی لوس‌آنجلس آمریکا به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شد و بسیار موفقیت‌آمیز هم بود. این فناوری به‌گونه‌ای است که به مسافران هوایی اجازه می‌دهد گذرنامه، روادید و تمامی مدارک و تصاویر مربوط به مهاجرت خود را تنها با استفاده از گیت‌های الکترونیکی و هوشمند نشان داده و پس از تائید صحت و درستی آن‌ها و باز شدن درب گیت‌های ورودی، وارد قسمت‌های مربوطه فرودگاهی و سپس سوار هواپیما شوند.

بریتیش ایرویز در تشریح مزایای این فناوری هوشمند اعلام کرده است که توانسته است بالغ‌بر ۴۰۰ مسافر هوایی را تنها در عرض مدت ۲۲ دقیقه چک و بازرسی کرده و سپس آن‌ها را به سمت سوارشدن به هواپیما هدایت کند. این مدت‌زمان کوتاه و سرعت‌بالا در بازرسی و تائید هویت مسافران به‌وضوح نشان‌دهنده مزایای این فناوری مدرن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.