| کد خبر: 162330 |

◄ افزایش چشمگیر آمار مسافر و پرواز فرودگاه تبریز در سال 2017

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، گفت: در سال گذشته اقدامات بسیاری برای افزایش پروازها ازجمله رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی مختلف انجام شد که نتیجه آن، افزایش 10 درصدی در پرواز و همچنین افزایش 10 درصدی در تعداد مسافران بوده است.

تین نیوز

 مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، گفت: در سال گذشته اقدامات بسیاری برای افزایش پروازها ازجمله رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی مختلف انجام شد که نتیجه آن، افزایش 10 درصدی در پرواز و همچنین افزایش 10 درصدی در تعداد مسافران بوده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، مصطفی صفایی افزود: در حوزه پروازی در سال 2017 تعداد 15هزار و 602 پرواز در فرودگاه تبریز انجام‌گرفته است که این رقم در سال 2016 تعداد 14هزار و 236 پرواز بوده است و بیشترین افزایش 25 درصدی را در بخش پروازهای خارجی شاهد هستیم به‌طوری‌که تعداد آن از 1932 پرواز به 2423 پرواز رسیده است.

صفایی گفت: در بخش مسافر خارجی نیز شاهد افزایش 22 درصدی هستیم که از بیش از 247 هزار مسافر در سال 2016 به بیش از  300 هزار  مسافر در سال 2017 رسیده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی افزود: در بخش بار خارجی نیز شاهد افزایش 16 درصدی هستیم که از مقدار بیش از سه میلیون و 770 هزار کیلوگرم بار در سال 2016 به بیش از چهار میلیون و 390 هزار کیلوگرم بار در سال 2017 رسیده‌ایم.

وی درباره پروازهای داخلی نیز گفت: تعداد مسافر جابه‌جاشده داخلی در سال 2017 به بیش از 16 میلیون و 400هزار نفر رسیده است که این تعداد در سال 2016 بیش از 15 میلیون و 200 هزار نفر بوده است که افزایش 8 درصدی را نشان می‎دهد و طی همین مدت تعداد پرواز از 12هزار و 304 به 13هزار و 179 پرواز رسیده است که 7 درصد افزایش را نشان می‎دهد.

صفایی با اشاره به اینکه روزانه 50 پرواز در مسیرهای داخلی و بین‎المللی از فرودگاه تبریز انجام می‎شود، افزود: از فرودگاه تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای آلمان، ترکیه، عراق و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، کرمان، اصفهان، اهواز، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش و رشت برقرار است.

به گزارش تین‌نیوز، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز بزرگ‌ترین فرودگاه ناحیهٔ شمال غرب ایران است. این فرودگاه به‌صورت ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به جهت واقع‌شدن در مرز و کریدور هوایی ایران به اروپا و آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار هست. این فرودگاه از شمال و شرق به پایگاه دوم شکاری، از جنوب به بلوار بابایی و از سمت غرب به جاده ۱۴ (جاده تبریز-صوفیان) محدود است. فرودگاه بین‌المللی در ارتفاع ۱٬۴۹۴ متری از سطح دریا قرارگرفته و در زمینی به مساحت ۴۲۰ هکتار گسترده شده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۴ هزار و ۲۳۶ نشست‌وبرخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شدو۴میلیون و ۷۸۰هزار و ۸۰۰ نفر مسافر از طریق آن جابجا شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.