| کد خبر: 161706 |

◄ آخرین اخبار از عملیات امدادی در منطقه سقوط هواپیما

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام 80 امدادگر به سمت محل سقوط هواپیما خبر داد.

تین نیوز

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام 80 امدادگر به سمت محل سقوط هواپیما خبر داد.

با گذشت چهار روز از سقوط هواپیمای ATR 72-212 شرکت هواپیمایی آسمان، شاهین فتحی درباره جزئیات امدادی در منطقه سی‌سخت در رشته‌کوه دنا اظهار کرد: صبح امروز 80 نیرو امدادی به سمت قله محل سقوط هواپیما حرکت کردند که با توجه به بارش شدید برف در منطقه و شرایط سخت جوی، 40 نفر از این نیروها در حال صعود به سمت ارتفاعات هستند.

او افزود: تعدادی از تیم‌های جستجو و نجات سازمان شب گذشته در ارتفاعات ساکن شدند و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری پیکرهای کشف‌شده هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد زمان انتقال پیکر کشته‌شدگان گفت: شرایط جوی در منطقه امکان پرواز بالگردها را نمی‌دهد و این مسئله باعث شده تا نتوانیم زمان دقیقی برای انتقال این پیکرها اعلام کنیم.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در مورد این عملیات گفت: باوجود دمای 20 درجه زیر صفر در منطقه، امدادگران همچنان در تلاش برای کشف پیکرهای بیشتر هستند و برای این کار از نیروهای راهنمای محلی هم کمک گرفته‌اند.

اسماعیل نجار در مورد روش انتقال پیکرها گفت: با توجه به شرایط جوی به‌هیچ‌وجه امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و در حال بررسی هستیم تا این کار را از طرف یاسوج که مسیر امن‌تری دارد انجام دهیم.

او افزود: ما در تلاشیم تا پیکرها سریع‌تر به پایین انتقال پیدا کنند و ممکن است تا پایان امروز تا حدی موفق به انجام این کار بشویم.

این گفته‌ها در حالی است که محمد سعید شرفی مدیر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از دفن شدن بخش زیادی از بقایای هواپیما و پیکر جان‌باختگان در زیر بهمن خبر داده و گفته: جستجوی پیکرها و جعبه سیاه هواپیما به دلیل شرایط منطقه بسیار مشکل است.

او از شرایط نیروهای امدادی هم ابراز نگرانی کرد و گفت: شرایط جوی و مشکلات موجود به خاطر کوهستانی بودن منطقه باعث شده تا ما نگران حال امدادگران هم باشیم و لازم است برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار، بااحتیاط بیشتری به جستجوی منطقه بپردازیم.

همچنین سیدعلی وفایی مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه‌وبویراحمد هم گفت: شرایط جوی در حال بدتر شدن است و ممکن است انتقال پیکرها به پایین کوه تا فردا به تعویق بی‌افتد.

سیدعلی وفایی افزود: از مسیر دناکوه امکان صعود به‌صورت پیاده به محل سقوط هواپیما وجود ندارد؛ به همین دلیل تنها از مسیر سی‌سخت این امکان وجود دارد.

او اظهار کرد: 51 تیم با بیش از 200 نفر برای اعزام به محل حادثه (پای کوه پازن‌پیر) سامان‌دهی شدند که حرکت خود را به سمت محل حادثه آغاز کرده‌اند و در دامنه‌های برفی به علت وجود پرتگاه، احتمال سقوط و ریزش بهمن و بوران شدید به‌کندی در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: عزم همه نیروهای امدادی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای انتقال اجساد جدی است. یخ‌زدگی و بوران شدید در منطقه مانع کار امداد گران و کوهنوردان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه‌وبویراحمد  اضافه کرد: از دو مسیر هوایی و زمینی می‌توانیم برای انتقال اجساد اقدام کنیم که تاکنون از طریق مسیر هوایی امکان پرواز وجود نداشته و تنها مسیری که امکان دسترسی به اجساد وجود دارد از منطقه کوه گل سی‌سخت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.