| کد خبر: 141244 |

در جلسه‌ای مطرح شد:

فرودگاه پیام به‌زودی آماده پروازهای مسافری می‌شود

اولویت‌های الزامی در راه‌اندازی پروازهای مسافری فرودگاه پیام در کارگروهی با حضور مسئولان مربوطه مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

تین نیوز

اولویت‌های الزامی در راه‌اندازی پروازهای مسافری فرودگاه پیام در کارگروهی با حضور مسئولان مربوطه مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت کشور، در پی آخرین سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان البرز، دکتر واعظی از پیگیری‌ها برای اخذ مجوز راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام خبر داد. خبری مهم که امروز محور تشکیل «کارگروه تسهیل و راه‌اندازی پروازهای مسافری فرودگاه پیام» به ریاست استاندار البرز، معاونان و مدیران مجموعه فرودگاه پیام در استانداری شد و حاکی از پیگیری مسئولان استان تحقق هر چه سریع‌تر این طرح بود .

در این نشست تخصصی، اولویت‌های الزامی درراه اندازی پروازهای مسافری فرودگاه همچون؛ پیام تعیین تکلیف اراضی سه هزار و 600 هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی، پیش‌بینی مسیرها و راه‌های دسترسی داخل و خارج از باند فرودگاه، ساماندهی و انتقال زباله‌ها، پیش‌بینی حرایم امنیتی، و غیره موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت .

فرودگاه پیام به‌زودی آماده پروازهای مسافری می‌شود

بسترهای دسترسی به فرودگاه مسافری پیام ایجاد شود

سیدحمیدطهائی، استاندار البرز با تأکید بر لزوم پیش‌بینی الزامات درراه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام، گفت: بسترها از دو منظر امکانات موردنیاز در داخل و خارج از مجموعه فرودگاهی و تکمیل مسیرهای دسترسی مسافران باید پیش‌بینی شود .

طهائی ضمن اشاره به اجرای طرح «آی. سی. تی» در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام توسط هیئت سرمایه‌گذار سنگاپوری، تطابق طرح راه‌اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام و شهر«آی. سی. تی» را نیز امری مهم خواند .

استاندار البرز بابیان اینکه جاده و مسیر دسترسی، راه ورودی و مرکز هم‌جوار فرودگاه؛ حلقه دره نیاز به اصلاحات الزام‌آوری وجود دارد که باید رعایت شود .

وی بیان کرد: بخشی از اولویت‌ها مربوط به اسناد مالکیت اراضی و رفع معارضین در مسیرهاست که با همکاری دستگاه‌های شهری و استانی برای برطرف گردد و مرزهای ترددی نیز مورد تعیین قرار گیرد .

فرودگاه پیام به‌زودی آماده پروازهای مسافری می‌شود

استاندار البرز: رویکرد اصلی برای درآمدزایی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام باشد طهائی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح‌ها موردتوجه قرار دارد، با اشاره بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌ها برای تولید سرمایه و ثروت گفت: فرودگاه پیام همانند گوهری گران‌قدر است که باید گردوغبار آن زدوده شود و از مرکز اقتصادی که تولید سرمایه آن تا سال‌ها راکد مانده بود به جریان دوباره بیفتد .

استاندار البرز گفت: حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه فناوری‌های نوین و مراکز خدماتی و گردشگری در کنار دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند رویکرد اصلی برای درآمدزایی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام باشد .

طهائی به مسئولان و دست‌اندرکاران فرودگاه پیام مأموریت ویژه داد تا این مهم را با جدیت پیگیری کنند و برای اجرای آن از مشارکت کلیه دستگاه‌های تأثیرگذار نیز بهره‌مند گردند .

فرودگاه پیام به‌زودی آماده پروازهای مسافری می‌شود

راه‌اندازی پروازهای مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال جاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در ابتدای این نشست از تلاش برای پیگیری اجرایی شدن طرح مسافربری فرودگاه پیام خبر داد و گفت: با تجهیز امکانات و اجرایی شدن الزامات، تا پایان امسال پروازهای محدود مسافربری راه‌اندازی و تا 3 سال آینده پایانه بزرگ مسافربری در این فرودگاه تأسیس می‌شود .

زرندی افزود: جلسات مختلف و فشرده‌ای بین دستگاه‌های مختلف مثل وزارت ارتباطات و شرکت هواپیمایی کشور برگزار شد و سرانجام یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم البرز برای داشتن فرودگاه مسافربری برآورده گردید .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: مجوز اولیه در خردادماه گرفته شد و فرآیند اخذ مجوزها هم‌اکنون در حال طی شدن است و موافقت‌های مختلفی از سوی مراجع ذی‌ربط گرفته‌شده است .

فرودگاه پیام به‌زودی آماده پروازهای مسافری می‌شود

برنامه‌ریزی‌های جدی برای اصلاح فرودگاه باهدف تغییر کاربری از باربری به مسافری انجام‌شده است و طی دو مرحله انجام خواهد شد وی افزود: برنامه‌ریزی‌های جدی برای اصلاح فرودگاه باهدف تغییر کاربری از باربری به مسافری انجام‌شده است و طی دو مرحله انجام خواهد شد .

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام تصریح کرد: در فاز اول با اصلاح حوزه‌های ایمنی فرودگاه و باندهای پرواز آن با همین امکانات موجود تا پایان سال در ترمینالی به مساحت شش هزار مترمربع پروازهای محدودی انجام می‌شود .

زرندی ادامه داد: در مدت سه سال با طراحی گروهی متخصص از مهندسین داخلی و شرکت‌های خارجی فاز دوم تبدیل فرودگاه به مسافربری آغاز خواهد شد و سپس فراخوان سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و فرودگاه پیام به‌طور کامل به فرودگاهی مجهز و مسافری تبدیل می‌شود .

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.