| کد خبر: 1329 |

◄ پیش‌بینی رشد بیش از ۱۰ درصدی پروازهای نوروزی

تین نیوز | معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از پیش‌بینی رشد بيش از 10 درصدی پروازهای عبوری، بین‌المللی و داخلی در نوروز 93 خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری با بیان این مطلب گفت: در نوروز 92 به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ بلیط، شاهد کاهش پروازها نسبت به مدت مشابه در سال 91 بودیم اما با توجه به ثبات اقتصادی پیش‌بینی می‌کنیم که در نوروز 93 با رشد 10 درصدی مواجه باشیم.

وی همچنین با اشاره به‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای نوروز 93 اظهار داشت: امکانات و تجهیزات لازم جهت حفظ ایمنی پروازها همچون دیگر روزهای سال پيش‌بيني و مدیران در ایام تعطیلات به تناوب در واحدهای مختلف حضور داشته و سرکشی به فرودگاه‌ها نیز صورت خواهد گرفت.

شوشتری با بیان اینکه در حال حاضر از 60 درصد ظرفیت فضای کشور برای پروازها استفاده می‌شود، اظهار داشت: ظرفيت‌های لازم برای افزايش بيشتر پروازهای عبوری وجود داشته و با توجه به اهميت اين پروازها، برنامه‌ريزی های مختلفی برای افزايش آن در حال انجام است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها همچنین از ترخیص سه دستگاه ILS تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این سه دستگاه در فرودگاه‌های بوشهر، آبادان و اردبیل نصب خواهد شد.

وی هزینه ارزی برای خرید و نصب هر دستگاه ILS را بيش از 850 هزار یورو عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار این سه دستگاه توسط منطقه آزاد اروند و استانداری بوشهر و اردبیل تامین شده است.

به گفته وی پیش از این و در سال جاری، یک دستگاه ILS برای باند چپ فرودگاه تبریز خریداری شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شوشتری در خصوص ILS فرودگاه بوشهر نیز افزود: عملیات CIVIL WORK فرودگاه بوشهر در مرحله پایانی است و ILS این فرودگاه ظرف مدت 2 تا 3 ماه پس از تعطیلات نوروز نصب خواهد شد.

به گفته شوشتری به استثناء فرودگاه‌های امام(ره) و تبریز که از دو دستگاه ILS برخوردارند، این دستگاه در 18 فرودگاه دیگر کشور نیز نصب شده است.

وی همچنین یادآور شد؛ براي برخي از فرودگاه‌ها كه از شرايط لازم براي نصب و بهره برداري ازILS  برخوردارند، در سال آتي اقدام خواهد شد.

گفتنی است؛ ILS دستگاه هدايت هواپيماست که راهنمایی‌های دقیقی را در طول تقرب و نزدیک‌شدن به باند فرودگاه هنگام فرود برای هواپیما با استفاده از ترکیب سیگنال‌های رادیویی ارائه می‌کند که در هنگام کاهش دید افقی به‌دلایل مختلف از جمله (مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر) برای فرود ايمن هواپیما به کمک خلبان می‌آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آقای مهندس: لطف بفرمایند جمله خود را به زبان فارسی توضیح بدهند) امکانات و تجهیزات لازم جهت حفظ ایمنی پروازها همچون دیگر روزهای سال پیش‌بینی)