| کد خبر: 130364 |

پیام مه‌آبادی به همایش امور بانوان و خانواده

تین نیوز

رحمت‌اله مه‌آبادی به مناسبت برگزاری نخستین همایش امور بانوان و خانواده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه تبریز، پیامی را ارسال کرد.

 

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در متن پیام رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت چنین آمده است:

«خدمت بانوان محترم خانواده بزرگ شرکت مُعظَم فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران عرض سلام و احترام دارم و ایام مبارک ماه شعبان و میلاد فرخنده قطب عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسکری، امام زمان عجل‎الله تعالى فرجه الشریف، را خدمت یکایک شما همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می‎کنم و امیدوارم در ظل توجهات حضرتش همیشه سلامت شاداب موفق و سلامت باشید.

 

متاسفانه توفیق حضور در محضر شما فراهم نشد ولی از این فرصت هر چند کوچک ایجاد شده هم استفاده می‎کنم تا مراتب سپاس و قدردانی خود و اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران و یکایک کارکنان شرکت را نسبت به مساعی ارزشمند و تلاش‎های ستودنی شما همکاران گرامی را خدمتتان تقدیم کنم.

 

با اینکه یکی از موهبت‎های بزرگ و بی‎شمار نظام مقدس و همچنین حاکمیت اسلام و قرآن در ایران اسلامی شناخت بیشتر و تبیین مقام و منزلت زن و تکریم آن است اما باز هم ابعاد وجودی این موجود آسمانی و پایگاه معراج ابرار هنوز به درستی و روشنی تبیین نشده است. اینکه خداوند بزرگ سومین سوره مفصل خود را به نام شما یعنی نساء نامیده و در ده سوره دیگر این معجزه جاوید رسول مهربانی نیز به بیان منزلت زن پرداخته است به روشنی قابل درک است که زنان از چه نقش و جایگاهی با ارزش در اسلام برخوردارند.

 

احادیث و روایات معصومین سلام الله علیهم اجمعین، در تبیین و تکریم نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی متعدد است. پیامبر اکرم(ص)، آنگاه که از زنان بیعت می‎گرفتند به آنها فرمودند که شما از عناصر اصلی و ارکان بنیادی جامعه هستید.

 

همسانی زنان و مردان به روشنی و بارها در قرآن کریم بیان شده است. ذکر مردان و زنان با القاب مساوی و همسان گواه مساوی بودن آنها در جامعه و تکالیف است. در سوره احزاب آیه سی و پنجم خداوند می‎فرماید: إِنَّ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتِینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصّادِقِینَ وَ الصّادِقاتِ وَ الصّابِرِینَ وَ الصّابِراتِ وَ الْخاشِعِینَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقِینَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصّائِمِینَ وَ الصّائِماتِ.

 

آنچه که خداوند فرمود القابی مساوی برای زنان و مردان بود اگر چه این آیه به تساوی مردان و زنان پرداخته است اما بعضی از آیات قرآن مجید، مقام زن را متعالی‎تر و والاتر از مردان عنوان فرموده است به عنوان مثال در سوره مبارکه آل عمران آیه سی و ششم می‎فرماید: فَلَمَّا وَضَعَتْهَا قَالَتْ رَبِّ إِنِّى وَضَعْتُهَآ أُنْثَى وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا وَضَعَتْ وَلَیْسَ الْذَّکَرُ کَالْأُنْثَى ...

 

یعنی هنگامی که مریم مقدس، عیسی(ع)، را به دنیا آورد به محضر خداوند تبارک و تعالی عرض کرد که خداوندا من او را دختر آوردم ولی خداوند از آنچه او بدنیا آورده بود آگاه‎تر بود و به مریم فرمود دختر همانند پسر نیست؛ یعنی اینکه دختر برای خدمتگذاری در معبد مناسب نیست و این نشان‌دهنده توجه ویژه خداوند به زنان است و والا بودن مقام زن نسبت به مرد.

 

ما در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی‎مان نقش زنان را در براندازی رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی به روشنی دیدیم. در طول جنگ تحمیلی هشت ساله و پشت صحنه آن‎ آوردگاه حق و باطل و حتی بعضاً در درون میادین آتش و خون به چشم دیدیم که زنان چه حماسه‎ها که آفریدند.

 

داستان «دا» به عنوان یکی از صدها نمونه از این فداکاری‎ها و جلوه‎گری‎های عشق بازی انسان با خدا در مقام زن در تاریخ جنگ ثبت و ضبط شده است. خوشبختانه در شرکت مُعظَم فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران چه در حوزه‎های عملیاتی، چه در فرودگاه‎ها و چه در ستاد شاهد نقش آفرینی بارز بانوان مومن شرکت‎مان هستیم.

 

بانوان شرکت ما در عرصه مدیریت و در اندک سمت‎های سپرده شده به ایشان هم خوش درخشیده‎اند. عملکرد موفق بانوان در صنعت و برتری ایشان در ویژگی‎هایی مهم مانند سلامت و دقت در کار و فداکاری بالای سازمانی نسبت به مردان نیز ما را بر آن داشته تا توسعه مشارکت بانوان را در مشاغل حساس و راهبردی و مراتب مدیریتی شرکت بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم. دعوت از سرکار خانم دکتر ابراهیمی برای قرار گرفتن در راس هرم مدیریتی شرکت و عضویت در هیئت مدیره که در سال گذشته اتفاق افتاد گواه این ادعا است.

 

در پایان این فرصت را مغتن شمرده ضمن تشکر مجدد از مساعی ارزشمند و تلاش‎های موثر شما همکاران ارجمند، سلامتی و شادکامی شما و خانواده محترمتان را از درگاه با عضمت خداوند مهربان مسئلت می‎نمایم.

 

گفت من را کز مقام زن بگو

از تمامی وجود من بگو

گفتمش این بس که نام تو زن است

باغ فردوس زیر پاهایت کم است

عشق عالم در تمام جان توست

مهر گردون در دل دستان توست

این تویی کز عشق لبریز است دلت

روشن از مهر است چراغ منزلت

عشق آن گلچهره شاداب توست

عشق آن احساس پاک و ناب توست

آخر احساس توست مادر شدن

از برای عشق خاکستر شدن

تب شدن، بیدار ماندن تا سحر

آخر سختی کشیدن از برای یک ثمر

عمر سوزاندن بدون چشمداشت

حق مادر را چه کس خواهد گذاشت

گر که مرد رکن و اساس محفل است

پشت هر مرد موفق یک زن است

گر نبودی جنس مرد کامل نبود

این جهان و زندگی کامل نبود

از برای توست این گل‎های باغ

دوری‎ات صد درد آرد با فراق

در کنار تو دل من عاشق است

در دل دریای تو چون قایق است

 ختم مطلب که اگر جنست نبود

گوهری اندر دل خلقت نبود

 

درود و سلام بر یگانه گیتی حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی زنان دیروز، امروز و فردای عالم.

 

سلامت، سربلند، شاداب و پایدار باشید.»

 

این پیام به صورت تصویری در آغاز این همایش دو روزه که امروز چهارشنبه 20 اردیبهشت آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت، به نمایش درآمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.