| کد خبر: 130100 |

رئیس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی؛

◄ ایران در وارسی پروازی فرودگاه‌ها خودکفا شد

تین نیوز

رئیس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی گفت: طی ۹ ماه گذشته هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دست‌کم یک‌بار به تمام فرودگاه‌های کشور سرزده و دستگاه‌های کمک ناوبری آن‌ها را وارسی کرده است. اکنون می‌توانیم جشن خودکفایی ایران در وارسی پروازی فرودگاه‌ها و راه‌های هوایی آسمان ایران به دست متخصصان این کهن بوم را برپا کنیم.

 

عبدالرحیم کاشف‌علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، تصریح کرد: نخستین هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها در پسابرجام وارد ایران شد. این هواپیما ۹ ماه قبل ماموریت خود را با سفر به فرودگاه‌های ایران آغاز کرد و در این مدت موفق به انجام ۴۲۰ ساعت وارسی پروازی شد تا ایمنی پروازهای داخلی، خارجی و عبوری بیش از پیش افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: هواپیمای فلایت‌چک از ۹ ماه قبل تا کنون دست‌کم یک بار به تمام فرودگا‌ه‌های ایران سفر کرده و موفق به وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری آن‌ها شده است.

 

 به گفته رئیس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی، آخرین هواپیمای فلایت‌چک ایران به سازمان هواپیمایی کشوری تعلق داشت که در سانحه‌ای در سال ۱۳۹۲ در خلیج فارس سقوط کرد. از آن زمان به بعد ایران برای وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌هایش مجبور به اجاره هواپیمای فلایت‌چک از برخی کشورها شد که این موضوع نیز مشکلات خاصی را به همراه داشت.

 

وی افزود: خوشبختانه در پسابرجام هواپیمای فلایت‌چک وارد ایران شد و سفرهای خود را آغاز کرد. البته در ابتدای کار، گروه پروازی این هواپیما خارجی بودند که توانستند خلبانان این مرکز را آموزش دهند. این خلبانان ایرانی پس از کسب گواهینامه‌های بین‌المللی موفق به پرواز با فلایت‌چک و وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های ایران شدند.

 

کاشف‌علیپور یادآور شد: اکنون که تمام فرودگاه‌های ایران با هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و خلبانان و متخصصان ایرانی وارسی شدند، فرصت برپایی جشن خودکفایی ایران در وارسی پروازی فرودگاه‌هایش است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.