| کد خبر: 129644 |

رونمایی از سامانه آنلاین ارسال داوطلبانه مخاطرات ایمنی، در سمینار ایمنی شرکت هواپیمایی قشم

تین نیوز

به مناسبت روز جهانی ایمنی در حمل و نقل، سمینار ایمنی شرکت هواپیمایی قشم با حضور مدیر عامل، معاونین و جمعی از مدیران ارشد این شرکت در سالن CIP  فرودگاه بین المللی مهرآباد برگزار گردید.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم، در این نشست سامانه ارسال گزارش داوطلبانه مخاطرات ایمنی شرکت هواپیمایی قشم به طور رسمی رونمایی شد و در همین راستا پورتال ایمنی قشم ایر نیز جهت دریافت گزارشات مربوطه معرفی گردید.

 

در این جلسه مهندس محمود شکرآبی مدیر عامل قشم ایر ضمن تشکر از تلاش همکاران واحد مدیریت ایمنی شرکت در خصوص پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی، به لزوم اشاعه فرهنگ ایمنی در تمامی سطوح سازمانی شرکت به منظور استقرار سیستم ایمنی  و در راستای ارتقای کیفی سطح خدمات در جهت دستیابی به اهداف کلان هواپیمایی قشم اشاره کرد و اذعان داشت زین پس با افتتاح سامانه آنلاین ارسال گزارش های مخاطرات ایمنی، شاهد رشد و دگرگونی عمیق در مدیریت ریسک های عملیاتی خواهیم بود.

 

خلبان فاضلی، مدیر ایمنی شرکت هواپیمایی قشم نیز ضمن اشاره به این مهم که تمامی همکاران قشم ایر عضو تیم ایمنی شرکت می باشند، شرکت هواپیمایی قشم را جزو شرکت های برتر در زمینه رعایت اصول ایمنی هوانوردی نامید و برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی مکرر و نظارت تخصصی بر عملکرد ایمنی در تمامی سطوح شرکت را جزو الزامات دانست.

 

وی هم چنین تاکید کرد فرهنگ سازی، ارزش کارگروهی و لزوم گزارش دهی مخاطرات ایمنی به مراجع ذیصلاح شرکت دارای اهمیت زیادی می باشد.

 

خلبان فاضلی در پایان سخنان خود اعلام داشت قشم ایر اولین ایرلاین ایرانی است که نسبت به ممیزی داخلی ایمنی از ارکان عملیاتی شرکت در سال 1395 اقدام نموده است.

 

در ادامه کارشناس ایمنی مهندس مسعود اسکندری ضمن معرفی پورتال ایمنی قشم ایر به آدرس:

www.qeshm-air/portal.asp ، به تشریح ساختار استقرار سیستم مدیریت ایمنی پرداخته و به نتایج مثبت اجرای دوره های آموزشی Safety Management System  (SMS) و Management of Change در سطح مدیریت محترم عامل و مدیران میانی شرکت و اجرایی نمودن این شیوه مدیریت اشاره کرد و در این خصوص اعلام داشت: در تغییرات مسیر راه های هوایی که در ساعت 04:30  روز 27 آوریل سال جاری میلادی رخ داد تمهیدات و پیش بینی های لازم در حوزه های عملیات پرواز، مهندسی و تعمیرات و پشتیبانی باعث شد تا پروازهای هواپیمایی قشم به گفته واحد Air Traffic Control سازمان هواپیمایی کشوری بدون هیچگونه تاخیر ناشی از تغییرات و فارغ از هر گونه خطا صورت پذیرد .

 

وی اضافه کرد: در خصوص اضافه شدن یک فروند هواپیمای A319  به ناوگان پروازی قشم ایر نیز فرایند مدیریت تغییرات به طور کامل در ارکان عملیاتی شرکت صورت پذیرفته است.

 

نشست مذکور با ارائه گزارش عملکرد سال 1395 و برنامه سال 1396 مدیریت ایمنی و سپس برگزاری جلسه پرسش و پاسخ فی مابین همکاران، مدیر تضمین کیفیت و مدیر ایمنی قشم ایر پایان یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.