| کد خبر: 129197 |

◄ تاکید مه‌آبادی بر تسریع اجرای پروژه‌های فرودگاه لارستان

تین نیوز

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها امروز در بازدید از فرودگاه لارستان خواستار اجرای سریع تر پروژه های نیمه کاره این فرودگاه به ویژه ترمینال پروازهای خارجی شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امین‌الله صولتی درباره بازدید مه‌آبادی، رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه لارستان عنوان کرد: امروز(۱۲اردیبهشت‌ماه ۹۶) رحمت‌اله مه‌آبادی وارد فرودگاه لارستان شد تا ضمن بازدید از این فرودگاه، از پروژه‌های در حال اجرای آن نیز دیدن کند. در این سفر جعفرپور؛ نماینده مردم خنج، لار و گراش و حسنی؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان مدیرعامل را همراهی کردند.

 

وی با اشاره به کمبود فضای سالن فعلی فرودگاه لارستان علی‌رغم اینکه بیش از ۸۰ درصد مسافران و پروازهای این فرودگاه بین‌المللی است٬  گفت: بر این اساس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ ساخت ترمینال جدید فرودگاه شد.

 

مدیرکل فرودگاه لارستان تصریح کرد: این پروژه دارای سه بخش تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از ترمینال جدید، تلمبه خانه و پست برق است که با اعتبار ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها در حال ساخت است. پیش از این پیمانکاری اجرای این پروژه را برعهده داشت اما اکنون این پروژه به پیمانکار جدیدی سپرده شده است.

 

به گفته صولتی، در جلسه امروز با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، مقرر شد ترمینال جدید طبق برنامه‌ زمانبندی تعیین شده، اجرا شود. برنامه زمانبندی نیز در ۱۶ اردیبهست ماه طی جلسه‌ای با حضور باقریان؛ معاون عملیات فرودگاهی، احمدی؛ مدیرکل توسعه و بهسازی و مشاور و پیمانکار پروژه تدوین و ابلاغ می‌شود تا این پروژه نیمه‌کاره هر چه سریع‌تر به پایان رسد.

 

وی با بیان اینکه رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها از سایر بخش‌های فرودگاه لارستان هم دیدن کرد و در این بازدید موضوع توسعه اپرون فرودگاه نیز مورد توجه وی قرار گرفت، گفت: اکنون در این فرودگاه ۲ پارک پوزیشن وجود دارد اما باید مطالعاتی انجام شود تا ۲ پارک پوزیشن دیگر هم به آن‌ها اضافه شود.

 

گفتنی است؛ ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه لارستان ۶۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و سال‌هاست که به دلایل مختلف اجرای آن به طول انجامیده درحالی که ترمینال فعلی با مساحت ۲۲۰۰ مترمربع به علت کمبود فضا و ظرفیت محدود مانع ارائه خدمات مطلوب به مسافران شده است .

 

همچنین فرودگاه لارستان در حال حاضر در رده ششم فرودگاه‌های کشور به لحاظ تعداد پروازهای خارجی قرار دارد و به صورت هفتگی ۵ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران، ۵ پرواز در مسیر دبی، ۵ پرواز در مسیر شارجه، ۲ پروازدر مسیر کویت و یک پرواز در مسیر قطر از این فرودگاه توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، فلای دبی و ایرعربیا انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.