| کد خبر: 104594 |

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها؛

◄ ایمنی پرواز مستلزم امنیت است

تین‌نیوز| معاون عملیات هوانوردی با بیان اینکه از سال‌ها قبل کشورها به‌ویژه کشورهای پیشرفته برای ایجاد امنیت در زمین و فرودگاه‌ها تمرکز کرده اند، گفت: تا زمانی که نتوانیم امنیت را برقرار کنیم، ایمنی که مد نظر شرکت فرودگاه‌هاست هم محقق نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، سعید اکبری در سمینار بررسی سامانه‌های نوین بازرسی فرودگاهی گفت: اگر امروز می‌بینیم که فضای کشور اوکراین بسته می‌شود، پروازها از شبه جزیره سینا عبور نمی‌کند، اگر هواپیمایی از فضای عراق گذر نمی‌کند و فضای این کشورها به نوعی ناامن اعلام شده است٬ در حقیقت تابعی از ناامنی بر روی زمین است.

وی ادامه داد: اگر هواپیمای مسافربری روسی روی شبه جزیره سینا منفجر شد به دلیل نبودن امنیت در فرودگاه شرم الشیخ بود. اگر در اوکراین هواپیما مورد اصابت موشک قرار گرفت یعنی اتفاقاتی روز زمین در حال رخ دادن بود، بنابراین اگر بخواهیم فضای امن، ایمن و مطمئن پروازی داشته باشیم، در ابتدا باید ساختارهایی روی زمین داشته باشیم تا بتوانیم امنیت را برقرار کنیم.

به گفته اکبری از سال‌ها قبل کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته برای ایجاد امنیت در زمین و فرودگاه‌ها تمرکز کرده اند. امروزه مرزهای هوشمند به عنوان یک مفهوم وجود دارند که فرودگاه‌ها مهم‌ترین مرزها برای امنیت فضا به شمار می‌آیند.

معاون عملیات هوانوردی با بیان اینکه نقطه اتصال هوا و زمین، فرودگاه‌ها هستند و باید امنیت‌ آن‌ها را حفظ کنیم، گفت: ما باید ایده مرزهای مشترک را اجرا کنیم. اگر سیستمی داشته باشیم که اطمینان برای انتقال نیافتن حملات تروریستی از زمین به هواپیما فراهم شود، قطعا فضای امنی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تقریبا در همه فرودگاه‌های کشور سیستم ایکس‌ری وجود دارد اما همان‌گونه که سیستم‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و آموزشی پیشرفت کرده است، قاچاقچیان و تروریست‌ها نیز پیشرفت کردند، عنوان کرد: امروزه سیستم‌ها بر اساس عدد اتمی مواد کار می‌کنند. باید دستگاه‌ها و سیستم‌هایی را خریداری و نگهداری کنیم که توان تشخیص داشته باشند. خصوصا منطقه خاورمیانه که به دلیل حملات تروریستی، جابه‌جایی مواد مخدر و پولشویی درگیر است، بنابراین کار بسیار سختی پیش‌رو داریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اکبری تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم امنیت را برقرار کنیم، ایمنی که مد نظر شرکت فرودگاه‌هاست هم محقق نمی‌شود. بنابراین اهمیتی که تجهیز فرودگاه‌ها، مبادی ورود و خروج مسافران در کشور ما دارد کمتر از سیستم‌های ناوبری، راداری و ارتباطی نیست و نخواهد بود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.