| کد خبر: 58975 |

ضرورت بهبود شرایط بافت‌های تاریخی شهر گرگان

تین نیوز | بهبود و ارتقای شرایط بافت های تاریخی، فرسوده و سكونت گاه های غیررسمی شهر گرگان طی نشستی با حضور دستگاه های ذیربط در اداره كل راه و شهرسازی گلستان مورد بحث و هم اندیشی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز از اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، "علی بخش رستمی" مدیركل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه با تاکید بر ضرورت احیای بافت‌های تاریخی گفت: رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی، ارتقای زندگی در بافت‌های فرسوده، احیای بافت‌های تاریخی و تغییر کاربری برای بازگرداندن این بافت‌ها به متن زندگی مردم است.

به گفته وی، مفهوم احیای بافت‌های تاریخی این نیست که دولت درباره این محدوده ها احساس تملک کند و قصد تخریب و ساخت و ساز از ابتدا را داشته باشد، بلکه مفهوم آن توجه به الزامات و ملزومات مدرن زندگی و لحاظ آنها در بازسازی بافت‌های قدیمی است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان از نوسازی، بهره مندی و تغییر کاربری بناهای فرسوده به عنوان بازگشت مفهوم زندگی به بافت‌های قدیمی یاد کرد و افزود: بی‌شک بازگشت زندگی به بافت‌های تاریخی از نکات حایز اهمیت در نوسازی این مناطق محسوب می شود و این راهبرد وزارت راه و شهرسازی است.

در این نشست پس از بررسی معضلات كنونی بافت های تاریخی، فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی شهر گرگان، راهكارهای لازم برای رفع و بهبود و ارتقای وضعیت آنها ارائه شد.

پیش بینی و تصویب اعتبار در بودجه سال 94 شهرداری و میراث فرهنگی برای انجام فعالیت های عمرانی در بافت های تاریخی و قدیم گرگان، تاسیس شهرداری بافت قدیم در بافت تاریخی گرگان توسط شهرداری، ارائه طرح ها و برنامه های مصوب، در دست اقدام و یا پیش بینی شده سالهای آتی اداره كل میراث فرهنگی و شهرداری گرگان در بافت های تاریخی و معرفی نمایندگان تام الاختیار ادارات كل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و شهرداری در امور تصمیم گیری و مالی در بافت قدیم شهر گرگان از مصوبات مهم این نشست بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.