| کد خبر: 246170 |

پروژه‌های مسکن مهر تعیین تکلیف می شود

معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی گفت: تمام پروژه‌های مسکن مهر که متقاضی سهم آورده خود را تکمیل کرده اما در اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران در پیشرفت ۹۰ درصدی رها شده است، با یک مدل مالی جدید تعیین تکلیف و تحویل متقاضی می‌شود.

تین نیوز

معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی گفت: تمام پروژه‌های مسکن مهر که متقاضی سهم آورده خود را تکمیل کرده اما در اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران در پیشرفت ۹۰ درصدی رها شده است، با یک مدل مالی جدید تعیین تکلیف و تحویل متقاضی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس از اینکه واحد آنها در پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی از سوی سازنده رها شده است گلایه دارند.

به اذعان بسیاری از متقاضیان مسکن مهر پیمانکاران این پروژه‌ها علاوه بر دریافت سهم آورده متقاضی، سهم عرصه را نیز به طور کامل گرفته‌اند اما اقدام به نصب آسانسور و  محوطه سازی نمی‌کنند و در پاسخ به شکایت مالکان واحدها ادعا دارند که وزارت راه وشهرسازی بدهی خود را به آنها پرداخت نکرده است و پروژه به صورت گرو کشی نگه داشته شده تا سهم بدهی پیمانکار پرداخت شود.

«محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در خصوص چرایی توقف پروژه‌های مسکن مهر در مرحله پیشرفت ۹۰ درصدی، گفت: وزارت راه و شهرسازی در یکسری از پروژه‌های مسکن مهر مسئله جدی دارد که مصداق آن در دو شهر جدید پردیس و پرند است. 

وی توضیح داد: اخیرا جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که درباره مدل مالی تسویه بدهی پیمانکاران شرکت عمران شهرهای جدید تصمیم گیری شود و مردم بتوانند بعد سالها واحدهای خود را تحویل بگیرند.

محمودزاده گفت: در نهایت تصمیم گرفته شد با گرفتن کمک از صندوق ملی مسکن و منابع شهرهای جدید، منابع تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده پروژه‌ها تامین شود( تسویه بدهی پیمانکاران) و پیمانکاران متعهد شدند تا پایان سال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس را تحویل دهندو ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس نیز تا تیر ماه سال اینده تحویل مردم داده می شود.

وی درباره اینکه شرایط تحویل مسکن مهرهای ۹۰ درصدی در پرند چه می‌شود، گفت: این مدل برای پرند و سایر شهرهای جدید هم قابل اجراست . هم اکنون برای پرند این جدول طراحی نشده است. اما در پروژه‌هایی که مردم آورده را تکمیل کرده‌اند اما پروژه‌ها در اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران متوقف مانده است تعیین تکلیف می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.در حالیکه ساخت مسکن توسط بخش خصوصی انجام میشد و سازنده و خریدار با هم تعامل عادی داشتند، دولت در دهه ی هشتاد ناگهان پا در میدان ساخت و ساز گذاشت و با وعده عوام گرایانه ی مسکن ارزان ، تولید کنندگان خصوصی را به حاشیه راند . دولت مدعی بود که زمین ارزان میدهد ؛ پس قیمت مسکن کاهش پیدا میکند.دولت نهم بر اساس این انگاره نادرست ده ها هزار میلیارد تومان از منابع مالی کشور را در پروژه مسکن مهر بلوکه کرد. پروژه ای که قرار بود در همان دولت تمام شود تا امروز ادامه پیدا کرده و با هر روز تاخیر، گران تر شده است. با این پروژه نه تنها مسکن ارزان نشد بلکه تعدادی از خانه های ساخته شده بدون متقاضی ماندند( دولت مردان " خانه" را با مسکن یکی میدانند) .کسی سود نبرد جز واسطه های ملکی . هر چه کارشناسان بر سر زدند که علت گرانی ،کمبود مسکن نیست به خرج دولت مردان نرفت. علت گرانی مسکن تقاضای غیر مصرفی (سرمایه ای) بسیار بزرگی ست که بدلیل نقدینگی سرگردان به این بازار هجوم آورده است. متاسفانه دولت همچنان بر تحلیل خود پافشاری میکند و نه تنها از این راه برنمی گردد بلکه در قالب طرح ملی مسکن در دولت دوازدهم و نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم این رویه را ادامه میدهد. اینبار ادعای ساخت یک میلیون مسکن در سال را دارد.بار سنگینی بر بودجه کشور با بهره وری پایین و فشار سنگین بر دستگاه اداری کشور برای مدیریت کردن این پروژه.