| کد خبر: 192901 |

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر فرصتی طلایی است

۷۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های این طرح هزینه می‌شود.

تین نیوز

نماینده وزیر نیرو، با اشاره به هماهنگی و همکاری خوب وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای مسکونی و پروژه‌های زیرساختی طرح مسکن مهر، تصویب مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح در بودجه ۹۸ را فرصتی طلایی خواند و گفت: با رایزنی و همکاری وزارت راه و شهرسازی، نیمی از این عدد برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی این پروژه در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا امیرکمالی، نماینده وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید با اشاره به هماهنگی و همدلی خوب وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای مسکن مهر و خدمات زیربنایی این طرح، به خبرنگاران گفت: در این راستا جلسات مداوم و مستمری بین دو دستگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورکار جلسه امروز بررسی مشکلات شهرهای جدید در بخش زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب بود و مدیران عامل شهرهای جدید در این جلسه مشکلات و مسائل خود را در این حوزه‌ها اعلام کردند، افزود: در تبصره هشت بند ب  قانون برنامه و بودجه سال ۹۸ منابع مالی خوبی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و خدمات زیربنایی این پروژه دیده است.

امیرکمالی اظهار کرد: با هماهنگی مناسبی بین وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی، نیمی از مبلغ مصوب در بودجه ۹۸ در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت و ما تصمیم گرفتیم که به صورت پنجاه پنجاه برای حل معضلات مردم و تکمیل پروژه‌ها با یکدیگر مشارکت کنیم.

وی در خصوص برنامه وزارت نیرو  برای حل مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهرهای جدید پرند و هشتگرد اظهار کرد: برای اجرای پروژه ها در اکثر شهرهای جدید با شرایط سخت و معضلات مختلفی مواجهیم و تلاش داریم با جلسات مداوم که با مدیران این شهرها و شرکت های توزیع برق و آب و فاضلاب در این شهرها برگزار می کنیم این مشکلات به صورت موردی بررسی شود و گروه های مختلف برای انجام کار گمارده شوند و امیدواریم معضلات باقیمانده به تدریج برطرف شوند.

نماینده وزیر نیرو در طرح مسکن مهر در خصوص تعهدات این وزارتخانه در برطرف کردن مشکلات مربوط به زیرساخت شهرهای جدید گفت: مشکلات پیش رو با توافقات دو وزارتخانه برطرف خواهد شد. بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف دیده شده است. این عدد از محل فروش یا تهاتر املاک و اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی تامین و به برای تکمیل واحد های مسکن مهر، بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و نیز تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر هزینه خواهد شد.

وی تخصیص این عدد را نویدی بسیار روشن و فرصتی طلایی برای تکمیل واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های طرح مسکن مهر خواند و افزود: امیدوارم بتوانیم برای تکمیل پروژه های مربوط به مسکن مهر از فرصتی که در قانون بودجه امسال دیده شده است استفاده کنیم.

وی گفت: براساس مذاکرات و توافقات انجام شده و جلسه دست‌اندرکاران حوزه مسکن با رئیس‌جمهور در تاریخ ۲۹ تیرماه نیمی از مبلغ دیده شده در قانون برنامه و بودجه سال ۹۸ یعنی مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خدمات زیربنایی و زیرساختی در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

جلسه مدیران عامل شهرهای جدید با حضور طاهرخانی و مهرآبادی معاونان وزیر راه و شهرسازی، امیرکمالی، نماینده وزارت نیرو در پروژه مسکن مهر، علمداری، مدیرکل تسهیلات بانک مسکن روز دوشنبه، ۳۱ تیرماه در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.