| کد خبر: 173272 |

◄ بازگشت رکود به فایل‌های فروش و اجاره مسکن تهران

بررسی وضعیت بازار اجاره مسکن در پی افزایش قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد که بسیاری از فایل‌ها به دلیل گرانی و خارج از توان مستأجران بودن، روی زمین مانده است و خاک می‌خورد.

تین نیوز

مشاهدات میدانی خبرنگار تین‌نیوز از وضعیت بازار مسکن حاکی از کاهش چشمگیر معاملات مسکن در برخی مناطق تهران دارد.

یکی از واسطه‌های فروش مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز بابیان اینکه در شهریورماه امسال حتی یک قرارداد فروش هم نداشته‌ایم می‌گوید: وضعیت در مردادماه هم به همین ترتیب بود.

او توضیح می‌دهد که در خردادماه امسال وضعیت فایل‌های فروش مسکن به نسبت سال گذشته بهتر بود اما در تیرماه کاهش یافت و توقع این بود بعد از پایان ماه مبارک رمضان بازار به شرایط قبل بازگردد اما شاهد بازگشت رکود تورمی به بازار مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون با آغاز ماه محرم و هم‌زمان پایان فصل جابجایی مستاجران، فایل‌های فروش کاهش‌یافته است، می‌گوید: وضعیت در بازار رهن و اجاره کمی متغیر است.

بررسی وضعیت بازار اجاره مسکن در پی افزایش قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد که بسیاری از فایل‌ها به دلیل گرانی و خارج از توان مستأجران بودن، روی زمین مانده است و خاک می‌خورد.

او ادامه می‌دهد: امسال به نسبت سال گذشته فراوانی فایل‌های رهن کامل کاهش‌یافته است و اکثر صاحب‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند با دریافت ودیعه کمتر اجاره بیشتری را از مستأجران دریافت کنند.

یک بنگاهی دیگر در منطقه 2 تهران در خصوص کاهش فایل‌های رهن کامل به خبرنگار ما، گفت: وقتی به صاحب‌خانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم که  فایل‌های رهن و اجاره را به رهن کامل تبدیل کنند تا به تقاضای مستاجران نیز پاسخ داده شود و در مقابل بخشی از پول ودیعه را در بانک بگذارند و سود آن را دریافت کنند می‌گویند به‌نظام بانکی اعتمادی نیست و مشخص نیست سال دیگر این موقع  بتوانیم صاحب پول و سرمایه خود باشیم!

البته این بنگاهدار پیش‌بینی کرد که با پایان فصل جابجایی صاحب‌خانه‌ها مجبور شوند فایل‌های رهن و اجاره را به رهن کامل تبدیل کنند.

وی به این موضوع هم اشاره می‌کند که امسال و هم‌زمان با تداوم افزایش چشمگیر قیمت مسکن بسیاری از مستأجران ترجیح دادند به‌جای پرداخت ودیعه‌های سنگین این منطقه را ترک کرده و به حاشیه شهر رفته و با این مبلغ خانه‌ای کوچک خریداری کنند.

او می‌گوید: خبری از مستاجران قدیمی محله نیست و اتفاقاً شاهد حضور چهره‌های جدیدی هستیم که آنها هم از مناطق گران‌تر تهران به این منطقه آمده‌اند. مستاجران قدیمی محله هم به حاشیه تهران کوچ کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.