| کد خبر: 213665 |

بهار امسال با ۸۷ روز هوای مطلوب به پایان رسید

بررسی آمارها نشان می‌دهد در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کیفیت هوا در اکثر روزها از شرایط مطلوبی برخوردار بود تا جایی که در بهارسال جاری در مجموع شش روز شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

تین نیوز

بررسی آمارها نشان می‌دهد در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کیفیت هوا در اکثر روزها از شرایط مطلوبی برخوردار بود تا جایی که در بهارسال جاری در مجموع شش روز شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش تین نیوز به نق از ایسنا محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: فصل بهار سال ۹۹ از شرایط خاصی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود. شیوع ویروس کرونا موجب شد رفت‌ و آمد و حضور مردم در مشاغل، متفاوت از گذشته باشد و این تغییر به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار بیشتر بود. کاهش ساعات کار، اجرا نشدن طرح‌های ترافیکی در بیشتر روزهای این فصل از دیگر شاخصه‌های فصل بهار امسال بود که امکان استفاده از وسایل نقلیه شخصی را فراهم کرد. از تعداد سفرها با وسایل نقلیه عمومی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی افزود: در کنار افزایش حجم ترافیک، پدیده‌های مناسب جوی از جمله وزش باد و بارش باران به‌خصوص در دو ماه ابتدایی سال کمک کرد تا کیفیت هوا در بیشتر روزها از شرایط مطلوبی برخوردار باشد. داده‌های برداشت شده از سامانه شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد در مجموع در فصل بهار سال جاری ۱۵ روز در شرایط پاک، ۷۲ روز در شرایط قابل قبول و شش روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا در ادامه اظهارکرد: فروردین ماه با داشتن ۱۴ روز پاک و ۱۷ روز قابل قبول شرایط مطلوبی را برای شهروندان درپی داشت و در اردیبهشت هم هیچ روزی در شرایط نامطلوب قرار نگرفت. با شروع خردادماه و همزمان با افزایش دمای هوا، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ازن فراهم شد و هوا شش روز طی این ماه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت البته در یکی از این روزهای آلوده، آلاینده ذرات معلق ریز هم در شرایط نامطلوب بود.

به گزارش سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روشنی افزود: بررسی شرایط نشان می‌دهد که با توجه به امکان تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر و در صورتی که تهویه طبیعی هوا به‌خوبی انجام نگیرد، امکان افزایش آلاینده‌ها وجود دارد. از سوی دیگر با گرم‌تر شدن هوا طی دو ماه تیر و مرداد، بستر برای افزایش غلظت آلاینده ازن مهیا می‌شود و شهروندان باید در ساعات گرم روز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر از تردد غیرضروری در هوای آزاد پرهیز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.