| کد خبر: 240484 |

افزایش بیش از اندازه هزینه حمل و نقل عمومی امری غیر عادی است

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی نرخ مترو و اتوبوس و کرایه تاکسی با توجه به تورم حاکم بر جامعه امری طبیعی و معقول است؛ بیش از این میزان جو روانی در جامعه را متشنج می‌کند.

تین نیوز

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت د‌ر مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس و مترو در پایتخت برای سال آینده گفت: شورای شهر هر ساله با توجه به نرخ تورم قیمت کرایه حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد؛ این افزایش قیمت بر مبنای هزینه نگهداری وسایل حمل و نقل عمومى و میزان استهلاک پذیری آنها انجام می پذیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: به اعتقاد بنده افزایش بیش از اندازه هزینه حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی امری غیر عادی محسوب می‌شود؛ از طرفی اگر نتوانیم هزینه حمل و نقل عمومی را هر ساله با توجه به رشد تورم  تغییر دهیم در آینده با مشکلاتى روبرو می‌شویم که امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

اگر این افزایش هزینه با یک قیمت معقول پیش بینی شود چندان مشکل ساز نخواهد بود اما میزان این افزایش بیش از اندازه باشد بی شک جو روانی جامعه را متشنج می‌کند

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: اگر این افزایش هزینه با یک قیمت معقول پیش بینی شود چندان مشکل ساز نخواهد بود اما در صورتی‌که میزان این افزایش بیش از اندازه باشد بی‌شک جو روانی جامعه را متشنج می‌کند که اثر روانی رشد ناگهانی هزینه حمل و نقل عمومی آن می‌تواند بیشتر از مبلغ تعیین شده باشد؛ بر همین اساس افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی هزینه حمل و نقل عمومی امری طبیعی و معقول محسوب می‌شود در نظر داشته باشیم این افزایش قیمت درآمدزایى برای شهرداری ایجاد نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: مترو و اتوبوس ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی برای اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شود؛ بر همین اساس باید توجه کنیم این افزایش قیمت فشار مضاعف دیگری بر دوش قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه نباشد . رشد قیمت بلیت اتوبوس و مترو و کرایه تاکسی باید در فرمانداری و شورای شهر تصویب شود و متولیان اصلی دقت لازم را داشته باشند این رشد تا چه میزان فشار بر متقاضیان اصلی و حمل و نقل عمومی وارد می‌کند عامل جو روانی در جامعه  است.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس و کرایه تاکسی با توجه به تورم حاکم بر جامعه امری طبیعی و معقول است که بیش از این میزان جو روانی را در جامعه متشنج می‌کند.اعضای شهردای و شورای شهر به این موضوع واقف هستند رشد بی رویه هزینه ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی اثرات روانی در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.