| کد خبر: 187340 |

چگونه یک‌شبه شایعه گرانی بنزین در کشور پخش می‌شود؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور که دغدغه مردم معیشت است، افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح نیست.

تین نیوز

 نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور که دغدغه مردم معیشت است، افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در این شرایط سخت که دشمن در تمام زمینه های اقتصادی، سیاسی و حتی فضای مجازی آرایش جنگی گرفته و فشار حداکثری را به سمت ملت ایران نشانه رفته است، لازم است در جهت همت حداکثری استفاده از تمام ظرفیت های داخل کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی، وحدت قوا و محرم دانستن مردم گام برداشته شود و از تجربه گرانسنگ 8 سال دفاع مقدس بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه هر کشور در گرو سه مقوله اقتصاد، امنیت و اعتماد است، تاکید کرد: متاسفانه بی تدبیری ها، ندانم کاری ها، آزمون خطاها، عدم شجاعت در تصمیم گیری ها، نداشتن شهامت و شجاعت در نظارت که از ابزار اصلی دولت در تنظیم بازار است، اعتماد عمومی مردم کمرنگ شده است.

قربانی تصریح کرد: آیا در کشور با رانت خودروسازان مقابله شده است؟ آیا با رانت گوشت، رانت نهادهای دامی، رانت دارو و هزاران رانت مشهود دیگر مقابله شده است؟ چگونه یک شبه برای یک محصول ارز 4200 تومانی در نظر گرفته می شود و یک شبه همان ارز به نیمایی تبدیل می شود؟ این رانت به جیب چه کسانی خواهد رفت؟

وی با بیان اینکه 14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص یافت، افزود: چه کسانی از این ارز استفاده کردند و این ارز را برای چه کالاهایی مورد استفاده قرار دادند؟ آیا این ارز توانست در تامین کالاهای اساسی سبد خانوار موثر باشد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه با کدام عقل سلیم می توان پذیرفت که از یکسو وام زنده با هواپیما وارد کشور شود و از سوی دیگر این دام صادر شود و فضا برای قاچاق باز شود؟، ادامه داد: چرا از بهترین ابزار مدیریت واردات و صادرات یعنی تعرفه به خوبی استفاده نمی شود؟ این ضعف در کشور نشان می دهد که توان مقابله با این مفسده و رانت را نداریم و یا اراده ای در بین نیست!

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نباید توپ را در زمینه مشکلات ساختاری دستگاه ها انداخت، گفت: خوشحالیم که رئیس جمهور در تاریخ 11 اردیبهشت دستورالعملی برای وزرای مربوطه جهت کنترل بازار و اقدام لازم و موثر در توزیع، عرضه و فروش کالاها صادر کرد، هر چند دیر بوده اما این موضوع به فال نیک گرفته می شود، البته هنوز اقدام موثری از طرف وزارتخانه های مربوطه صورت نگرفته است.

قربانی با تاکید بر اینکه در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور که دغدغه مردم معیشت است، افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح نیست، افزود: بارها از زبان آقایان شنیده شده است که در سال 98 قیمت بنزین هیچگونه افزایشی ندارد و مجلس نیز در بودجه سال 98 چنین مجوزی را نداده است، بنابراین چگونه یک شبه شایعه گرانی آن پخش می شود؟ چرا با مجلس در این باره مشورت نشده؟ چه دست هایی در کار است که می خواهد برای کشور هزینه زا شود؟

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: اگر دولت برای جبران کمبود منابع شهامت حذف یارانه ثروتمندان را ندارد، مجلس باید در جهت حذف یارانه 40 میلیون ثروتمند و 3 میلیون ایرانی خارج از کشور و همچنین حذف جداول غیرضرور اقدام کند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه پل کابلی آستانه اشرفیه، جاده بندر کیاشهر به آستانه اشرفیه، جاده بندر کیاسر به دستک، جاده رودبنه به انبارسر از معضلات عمده وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه انتخابیه بنده است که باعث رنجش و نگرانی های مردم شده است.

قربانی تاکید کرد: مسکن مهر آستانه اشرفیه، ایستگاه پایانی قصه پرغصه مسکن مهر کشور است که با شعار وزیر راه و شهرسازی در ابتدای تصدی وزارتخانه با عملکرد در این بخش سازگاری ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.