| کد خبر: 157425 |

لاهوتی:

◄ سالانه 800 کیلومتر از برنامه ریلی عقب هستیم

قرار بود تا افق 1404 حدود 25 هزار کیلومتر ریل داشته باشیم که الآن 11 هزار کیلومتر ریل داریم. این بدان معنا است که باید هزار کیلومتر ریل در سال بسازیم اما در حال حاضر متوسط ساخت ریل در کشور 170 کیلومتر است و 800 کیلومتر از برنامه ریلی عقب هستیم و پول هم نداریم.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: حمل‌ونقل ریلی باید به کمک کاهش تلفات بیاید این در حالی است که از برنامه ساحت ریل عقب ماندیم.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز افزایش سهم حمل‌ونقل جاده‌ای را در افزایش رقم تلفات جاده‌ای تأثیرگذار دانست و گفت: حمل‌ونقل ریلی باید به کمک کاهش تلفات بیاید این در حالی است که از برنامه ساحت ریل عقب ماندیم.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط بی‌پولی دولت، جذب فاینانسور بهترین راه برای روی زمین نماندن پروژه‌های عمرانی است، گفت: از تجربه موفق خرید هواپیما استفاده شود و در بخش ریل هم به دنبال جذب فاینانسور باشیم.

این نماینده مجلس هم‌چنین در خصوص تأثیر کاهش اعتبارات سازمان راهداری برای بخش کاهش تلفات جاده‌ای، گفت: افزایش آمار تلفات جاده‌ای به دلیل یک زنجیره به‌هم‌پیوسته معیوب است و تنها عامل کاهش اعتبارات یا مثلاً وضعیت بد جاده‌ها نیست.

لاهوتی ادامه داد: وقتی هنوز پراید در جاده‌های ما تردد دارد که با یک ضربه کوچک تمام هر 5 نفر سرنشین آن فوت می‌کنند نمی‌توان از برنامه کاهش تلفات صحبت کرد. کاهش تلفات یک بسته کامل است و برای رسیدن به آمار مطلوب باید آموزش، وضعیت تجهیزات هوشمند و مقررات و قوانین را در کنار هم دید و حل مشکل کاهش تلفات فقط نیاز اعتباری ندارد.

حل مشکل کاهش تلفات پیگیری می‌خواهد

به گفتهٔ این نماینده مجلس حل مشکل کاهش تلفات پیگیری می‌خواهد و درعین‌حال به اصلاحات در وضعیت خودروهای کشور نیازمند هستیم.

لاهوتی هم‌چنین گفت: سهم حمل‌ونقل جاده‌ای ما بالا است و یکی از عوامل بزرگ در عدم موفقیت برای روند کاهش تلفات همین است و تنها 10 درصد از سهم جابجایی‌ها به ریل و هوا می‌رسد و 90 درصد شامل حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شود و باید سهم حمل‌ونقل جاده‌ای را کم و سهم حمل‌ونقل ریلی را تا می‌توانیم زیاد کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس  با بیان اینکه جذب فاینانسور و افزایش ریل راه‌های تمرین شده در دنیا است، ادامه داد: قرار بود تا افق 1404 حدود 25 هزار کیلومتر ریل داشته باشیم که اکنون 11 هزار کیلومتر ریل داریم. این بدان معنا است که باید هزار کیلومتر ریل در سال بسازیم اما در حال حاضر متوسط ساخت ریل در کشور  170 کیلومتر است و 800 کیلومتر از برنامه ریلی عقب هستیم و پول هم نداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.