| کد خبر: 142779 |

نماینده سمنان: با جوسازی های ناجوانمردانه رای به کابینه دشوارترین کار در جهان است

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: فرهنگ مقوله‌ای بسیار پیچیده است که به همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها مرتبط است. فرهنگ ایرانی اسلامی، ماحصل عملکرد ۴۰ ساله همه اینهاست. نباید دولت، دستگاه، یا وزارتخانه‌ای خاصی را مقصر دانست.

تین نیوز

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: فرهنگ مقوله ای بسیار پیچیده است که به همه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها مرتبط است. فرهنگ ایرانی اسلامی، ماحصل عملکرد ۴۰ ساله همه اینهاست. نباید دولت، دستگاه، یا وزارتخانه ای خاصی را مقصر دانست.

به گزارش ایسنا، احمد همتی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: اینکه سخنانی از رییس جمهور نقل قول شد باید بگویم ما مومن و مسلمان هستیم و باید درست سخن بگوییم. درباره فرهنگ که گفتند حوزه دین کجاست؟ باید بگوییم اولا، یکی از مخالفان تایید کردند نامزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام از افراد خوش سابقه در حوزه های دینی هستند.

وی ادامه داد: ثانیا، مراکزی که مرتبط با مراکز فرهنگ کشور هستند شامل شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان های فرهنگی حوزه های علمیه، مساجد، معاونت ها و سازمان های اجتماعی و فرهنگی شهرداری ها، سازمان ها و نهادهای وابسته به نهادهای نظامی، رسانه ها و خبرگزاری ها هستند که  بیش از ۸۵ درصد بودجه فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اینکه گفته شد به حوزه قرآنی و مساجد توجهی نشده است، باید بگویم تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت از ۸۰ به  ۵۸۰ مورد افزایش یافته است همچنین . تعداد مساجد از ۱۳۰۴۲  به بیش از ۲۳ هزار مسجد افزایش یافته و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال ۹۰ بیش از دو برابر شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: با این تنوع در سلایق  و دیدگاه های کم نظیر در ایران و با توجه به جوسازی های ناجوانمردانه انتخاب کابینه ای که بتواند نظر همه را جلب کند دشوارترین کار در  کابینه های جهان است. رایزنی ها با سه فراکسیون مجلس و اشخاص حقیقی و حقوقی باعث شده بهترین وزرا انتخاب شوند.

همتی با بیان اینکه برای برنامه ریزی به ثبات،  عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مشارکت سیاسی و عمومی، رضایتمندی اجتماعی، حقوق شهروندی، خرد جمعی و مشی اعتدالی نیازمند هستیم، گفت: خوشبختانه همه این موارد در برنامه های دولت وجود دارد. برنامه دولت طبق برنامه ششم، قانون بودجه و سند چشم انداز توسعه تدوین شده است. مشی و روش دولت که مبتنی بر موارد فوق الذکر است راه نجات کشور است و مردم در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بر آن صحه گذاشتند. برخی از برادران اصولگرا برای دفاع از دولت وقت می خواستند اما به دلیل وقت محدود نشد که این اتفاق بیفتد.

وی با انتقاد از شیوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، گفت: آن چیزی که در مرحله اول هدفمندی اتفاق افتاد، درست نبود اما مجلس  ۱۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای روستاها اختصاص داد و  یارانه خانواده کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از همین محل سه برابر کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس کاهش آسیب های اجتماعی، آزادی های مصرح در قانون اساسی و اجرایی کردن آنها، دسترسی آزاد به اطلاعات، تاثیرگذاری احزاب، مبارزه با فساد، احیای سازمان برنامه و بودجه، شفاف سازی و بهبود رتبه ساختار اداری را از جمله اقدامات دولت یازدهم برشمرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تداوم طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: در فاز بعدی این طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور قرار دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.