تسهیل تردد در ایستگاه مترو شادمان
به گفته مجری خط ۴ متروی تهران، طرح بهینه سازی دسترسی های مسافران دو خط ۲ و ۴ در ایستگاه شادمان، از مدتها قبل مدنظر شرکت مترو قرار داشته که بخش نخست آن در ایام دهه فجر سال ۱۴۰۳ به سرانجام رسید.

ایستگاه شادمان، یکی از ایستگاههای پرازدحام شبکه متروی تهران به حساب می آید که علل عمده این مساله، یکی تبادلی بودن ایستگاه (بین خطوط ۲ و ۴ مترو) و دیگری محل واقع شدن آن در یکی از پرترددترین مناطق پایتخت است؛ این امر باعث شده است متولیان امر، به فکر تسهیل تردد و تبادل مسافران در ایستگاه مذکور باشند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایستگاه شادمان به عنوان یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۲ و ۴ شبکه متروی تهران، یکی از ایستگاههای مهم هر دو خط مورد اشاره به شمار می آید که بخش مربوط به خط ۲ آن در دهه ۷۰ خورشیدی و قسمت مربوط به خط ۴ مترو در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسیده اند. این ایستگاه پرمسافر در زمان تخلیه قطارها، معمولاً با تجمع بیش از حد شهروندان و کندی حرکت ایشان مواجه می شود.
حسن ایزانلو مجری خط ۴ متروی تهران در مورد تمهیدات صورت گرفته جهت رفع این مشکل می گوید: طرح بهینه سازی دسترسی های مسافران دو خط ۲ و ۴ در ایستگاه شادمان، از مدتها قبل مدنظر شرکت مترو قرار داشته که بخش نخست آن در ایام دهه فجر سال ۱۴۰۳ به سرانجام رسید.
اما برای تحقق اهداف اصلی طرح ساماندهی ایستگاه، بخش دوم پروژه شامل تامین دسترسی های مناسب از هر دو سکوی خط ۴ به دو سکوی خط ۲ مترو بلافاصله در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با تأمین به موقع منابع مالی، بتوانیم در سال جاری شاهد به ثمر نشستن تلاش های تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه شادمان باشیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مجری خط ۴ مترو با اشاره به تعبیه ۸ دستگاه پله برقی جدید در این ایستگاه، به سختی های پروژه مذکور اشاره کرد و افزود: با توجه به فعال بودن ایستگاه از هر دو مسیر خطوط ۲ و ۴ مترو تمام عملیات اجرایی پروژه ساماندهی ایستگاه شادمان از طریق حفاری شفت دسترسی صورت گرفته که همین امر ملاحظات اجرایی خاص خود را به دنبال داشته است.