| کد خبر: 265027 |

افزایش ۵ برابری اوراق مشارکت قطار شهری قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: طی هفت ماه ابتدایی سال، سازمان ۵۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت را پرداخت کرده است و مبلغ مصوب شده برای اوراق مشارکت نیز افزایش پنج برابری دارد.

تین نیوز

محمدرضا انگشت با اشاره به افزایش ۵ برابری اوراق مشارکت قطار شهری قم و وضعیت بودجه ای سازمان قطار شهری قم اظهار کرد: در طول هفت ماه ابتدایی امسال توانستیم ۵۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت پیمانکار پروژه را پرداخت کنیم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، انگشت باف افزود: این آمار نشان می دهد نسبت به سال گذشته تقریباً ۲۵ درصد افزایش صورت وضعیت داشته ایم و عملکرد بهتری اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به رایزنی با نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال آینده قطار شهری، خاطرنشان کرد: قرار شد از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ قطار شهری متناسب با نیاز سازمان برای راه اندازی فاز نخست و پیشبرد فاز دوم به صورت همزمان استفاده شود.

انگشت باف با اشاره به در نظر گرفتن ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری قم، ادامه داد: این عدد در مقایسه با سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فرایند این موضوع در وزارت کشور در حال پیگیری است تا به سازمان برنامه ارسال و اوراق جذب شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه مصوبه شورای اسلامی شهر قم اخذ ۳,۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود، تصریح کرد: این میزان از اوراق را برای خرید واگن، تکمیل فاز دوم خط A و انجام مقدمات خط B متروی قم در نظر داشتیم.

انگشت باف تاکید کرد: طی جلساتی که در مجلس شورای اسلامی داشتیم قرار شد ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برای شهر قم تثبیت شود که اگر این اتفاق بیفتد منابع خوبی برای کار در حوزه قطار شهری در سال آینده داریم.

وی با اشاره به اینکه اخذ اوراق مشارکت یک فرایند ملی دارد، گفت: پس از اخذ مصوبه هیئت مدیره و شورای شهر، وزارت کشور بر مبلغ این اوراق نظر می دهد و میزان نهایی به سازمان برنامه و بودجه کشور و پس از آن به بانک مرکزی و بانک عامل ابلاغ می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: به طور معمول مجوز بانک مرکزی در روزهای پایانی سال صادر می شود و شش ماه بعد از این اتفاق امکان استفاده از این منابع وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.