| کد خبر: 239097 |

مترو اسلامشهر نیازمند تزریق اعتبار/پیشرفت ۵۰ درصدی است

عملیات اجرایی مترو اسلامشهر به عنوان یکی از مهمترین نیازهای حمل و نقل مردم این منطقه در حالی به نیمه راه رسیده که نیازمند تزریق اعتبار است.

تین نیوز

عملیات اجرایی مترو اسلامشهر به عنوان یکی از مهمترین نیازهای حمل و نقل مردم این منطقه در حالی به نیمه راه رسیده که نیازمند تزریق اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نهقل از مهر، عملیات اجرایی مترو اسلامشهر در امتداد خط سه مترو «آزادگان» از سال ۱۳۹۷ و با اعتبار ۳۸۵ میلیارد تومانی آغاز و پس از یک سال کارگاه این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (س) تجهیز و در زمستان ۱۳۹۸ عملیات حفاری مکانیزه تونل در فاز نخست این مترو به طول ۹ و نیم کیلومتر آغاز شد.

این عملیات حفاری مهم‌ترین قسمت از اجرای پروژه مترو اسلامشهر است، که اکنون پس از آنکه سه سال از آغاز عملیات اجرایی مترو می‌گذرد، حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، اما اکنون عملیات اجرایی مترو به مرحله‌ای رسیده است، که تداوم آن نیازمند حمایت جدی مسئولان استانی است.

اجرای مترو اسلامشهر در چه مرحله‌ای است

کارشناس حفاری این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما با توجه به دانش فنی تکنولوژی اغلب دستگاه‌های مورد نیاز بومی سازی شده است و عملیات به صورت تک شیفت و در هر شیفت ۲۵ نفر در حال کار هستند،

جهان شاهی افزود: از آخرین نقطه حفاری تا میدان نماز اسلامشهر حدود پنج هزار و ۳۰۰ متر فاصله دارد، که با پیشرفت روزانه چهار و نیم متر، حدوداً یک هزار و ۱۷۷ روز (بیش از سه سال و دو ماه) دیگر برای تکمیل این تونل زمان نیاز است، اما اگر شرایط فراهم باشد، می‌توان روزانه دو شیفت کار کرد و پیشرفتی بین ۱۵ الی ۲۰ متری را متصور بود، که در این صورت می‌توانیم کمتر از ۱۵ ماه دیگر شاهد تکمیل تونل باشیم.

تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مترو

شهردار اسلامشهر در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: شهرداری اسلامشهر به عنوان کارفرما تا امروز تنها ۴۰ میلیارد تومان از دولت دریافت ولی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق کرده است، اما با توجه به افزایش قیمت‌ها برای تسریع در تکمیل طرح نیازمند اعتبارات بیشتری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.