| کد خبر: 231865 |

امکان جابجایی روزانه ۶ هزار مسافر در مرحله اول راه‌اندازی مترو کرج

نماینده عالی دولت در استان البرز از راه‌اندازی سه ایستگاه متروی داخل شهر کرج تا قبل از پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: در این مرحله امکان جابجایی روزانه ۶۰۰۰ مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد.

تین نیوز

نماینده عالی دولت در استان البرز از راه‌اندازی سه ایستگاه متروی داخل شهر کرج تا قبل از پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: در این مرحله امکان جابجایی روزانه ۶۰۰۰ مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد.

به گزارش تین نیو ز به نقل از ایسنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه ۱۱ خرداد در حاشیه بازدید از آخرین روند پیشرفت پروژه مترو شهر کرج با بیان اینکه پروژه متروی کرج یک ابرپروژه در سطح کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، گفت: پیشبرد این پروژه با یک کار تیمی، منسجم و هماهنگ در سطح استان صورت گرفته و با همدلی خوب در استان و همت والای شهردار محترم کرج و شورای شهر، طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در آن رقم خورده و فاز اول آن تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم به طول ۶.۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

 شهبازی افزود: شهر کرج بعد از تهران پر تراکم ترین شهر کشور است و ۱۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع به طور میانگین سکونت دارند. به دلیل همین تراکم جمعیت و ظرفیت محدود معابر این کلانشهر،  دولت در موضوع مترو همکاری زیاد و ماندگاری داشت.

وی اضافه کرد: با هماهنگی بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و نهادهای مختلف حکومتی تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که بیش از ۸۰ درصد آن با مشارکت دولت بوده است. بخش زیادی از این دستاورد در سه سال گذشته رقم خورده است.

استاندار البرز تصریح کرد: تاکنون از سمت دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری کرج اضافه شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به پروژه مترو و بقیه به پروژه کمربند شمالی کرج مربوط است.

وی اظهار کرد: جا دارد از کارگران، پیمانکار، مشاور، شهرداری، اعضای شورای شهر و دکتر نوبخت که در این پروژه همراهی خوبی داشتند تشکر کنم و امیدوارم متروی کرج هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه در این مدت پروژه‌های نیمه تمام از قبل مانده توجه زیادی را به خود معطوف کرده بود، گفت: به همین دلیل نتوانستیم پروژه‌های جدیدی را برای استان تعریف کنیم. به عنوان نمونه دیروز پروژه هشتگرد-طالقان که از ۲۲ سال پیش آغاز شده بود در این دولت به پایان رسید.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید در طول چند سال گذشته که وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود اتمام این نوع پروژه‌ها را بیشتر مطالبه می‌کردند. همین پروژه متروی کرج نیز زمان زیادی از آغاز آن گذشته ولی با همتی که در این سه سال صرف شد مرحله اول آن رو به پایان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.