| کد خبر: 223459 |

بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت (wHO)در ایران از متروی تهران

نماینده سازمان جهانی بهداشت (wHO)در ایران از متروی تهران بازدید کرد.

تین نیوز

نماینده سازمان جهانی بهداشت (wHO)در ایران از متروی تهران بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کریستوف هاملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه (۱۸ آذرماه ۹۹) با حضور در ایستگاه های تئاترشهر و میدان حضرت ولیعصر(عج) و با استفاده از مترو از نزدیک با نحوه مسافرگیری و روند خدمات رسانی متروی تهران به شهروندان بازدید کرد.

هاملن با اشاره به اینکه برخی ایستگاه ها کمی شلوغ بود گفت: فاصله گذاری در حد مناسب رعایت شده و در همه ایستگاه های متروی تهران ماسک ارزان قیمت در اختیار مسافران قرار می گیرد که کار بسیار ارزنده ای است.

وی با استقبال از اجرای این طرح و قیمت مناسب و انواع ماسک در متروی تهران در ادمه از مجموعه ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) بازدید کرد.

وی از تابلوهای نقاشی که با موضوع مبارزه با کرونا و پیشگیری از این ویروس، در این راهرو به نمایش درآمده بود دیدن و استقبال کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته متروی تهران در راستای مقابله و کنترل کرونا ویروس کرونا بسیار خوب است.

دکتر سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در حاشیه بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از ایستگاه متروی تئاترشهر گفت: هرچند همه مسافران از ماسک استفاده می کنند اما متاسفانه با وجود کمبودها در بخش تعداد واگن مترو فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت نمی شود.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می کنیم در صورتی که کار غیرضروری ندارند، از مترو استفاده نکنند.

هاشمی تصریح کرد: نزدیک به ۱۰ ماه است که کشور درگیر شرایط کرونایی است و خیلی از کشورهای دنیا نیز شرایط مشابهی با ایران دارند اما کلانشهرهای بسیاری از کشورها کمک های زیادی از منابع دولتی خود دریافت کردند، اما در مورد تهران این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: دولت هایی در این شرایط بودند که بیش از ۳.۵ میلیارد یورو به کلانشهرهایشان در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کرده اند.

هاشمی گفت : البته ما امیدوار هستیم که در بودجه ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در اتوبوس و مترو بیفتد اما رقم های تعیین شده فعلی پاسخگو نیست.

معاون شهردار تهران افزود: شهر تهران به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که در طول یک دوره ده ساله بتواند حوزه مترو و اتوبوسرانی را مانند خیلی از کشورهای توسعه یافته ، مهیا کند. اگر امروز این نیاز پیش بینی نشود به طور طبیعی وضع موجود نیز از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون هم سن اتوبوس های شهر تهران بسیار بالا و فرسوده است و هم ناوگان پاسخگوی تعداد شهروندان تهرانی نیست از این رو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در سال ۱۴۰۰ با تعیین یک بودجه مناسب شروع خوبی داشته باشیم؛ اگر بودجه تخصیصی برای سال آینده مطلوب باشد و تا ده سال نیز استمرار یابد؛ وضع حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر کلانشهرها اصلاح خواهد شد.

هاشمی با اشاره به مشکلات مالی دولت نیز گفت: واقعیت این است که دولت مشکلات زیادی در حوزه اجرایی کشور دارد، اما شرایط کرونا باعث شده است حمل و نقل عمومی در اولویت قرار بگیرد و این انتظار از ستاد ملی کرونا می رود که به این بخش توجه ویژه کنند.

وی با عذرخواهی از مردم تهران بواسطه شرایط حمل و نقل عمومی در مترو و اتوبوس گفت : منابع مالی شهرداری تهران واقعا پاسخگوی نیازهای حمل و نقلی نیست و نمی توان همه عوارضی را که از مردم گرفته می شود در حوزه حمل و نقل هزینه کرد اما اگر دولت به کمک شهرداری بیاید و مردم هم کمی همراهی کنند حتما می توان آینده خوبی برای حمل و نقل عمومی پایتخت فراهم کرد .

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در ادامه گفت: برای اولین بار نماینده سازمان جهانی بهداشت (wHO)از متروی تهران بازدید داشت و امیدواریم در آینده بتوانیم همکاری بیشتری با نمایندگی جهانی بهداشت داشته باشیم و مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه را به گونه ای از طریق این سازمان منتقل کرده و از امکانات برحقمان استفاده کنیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، وی از افزایش ۴۰ درصدی مسافر بعد از کاهش ممنوعیت های تردد خبر داد وگفت: ما با همان ظرفیت قبلی در حال خدمات رسانی هستیم و امکان افزایش ظرفیت نداریم .

 

نوبخت با اشاره به اینکه در ایام کرونا آمار مسافران بالای ۸۰۰ هزار نفر بود گفت: در ایام محدودیت های ایجاد شده با کاهش مسافری مواجه بودیم، اما با کاهش محدودیت ها باز ۲۵۰ هزار نفر به آمار مسافری اضافه شد و همین باعث شد ما از حد فاصله اجتماعی مطرح شده رد شویم.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.