| کد خبر: 210237 |

افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در کارنامه کامیون‌داران فارس

در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار این استان به نقاط مختلف درون و برون استان جا به جا شد.

تین نیوز

آمارها گویای تداوم خدمات‌رسانی کامیون‌داران استان فارس در روزهای کرونایی است؛ روزهایی که شهروندان باید طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را اجرایی کنند و کمتر از خانه خارج شوند اما کامیون‌داران فارس با تردد در جاده‌ها و حمل بار سهم خود را در خدمت به جامعه در این مقطع دشوار ادا کردند.

به گزارش تین نیو ز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس؛ مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس شنبه  از افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در این استان در نوروز امسال سخن گفت و تداوم خدمات‌رسانی کرونا در سایر روزهای ماه نخست سال و پس از آن را یادآور شد.

قدردانی از نقش‌آفرینی موثر کامیون‌داران در شرایط شیوع کرونا، بخشی از سخنان علیرضا سیاهپور بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این باره گفت: در ایامی که با توجه به شیوه بیماری کرونا، بر لزوم کاهش فعالیت‌ها و در خانه ماندن تاکید می‌شد، رانندگان ناوگان حمل و نقل بار با توجه به نیاز جامعه به اقلام و کالاهای اساسی به جنگ ویروس کرونا رفتند و با حمل به موقع و سریع کالا به نقاط مختلف کشور اجازه ندادند که مردم برای تامین اقلام مورد نیاز خود دچار مشکل و کمبود شوند.

فروردین‌ متفاوت از نظر حمل بار و کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه سخنان خود به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار این استان به نقاط مختلف درون و برون استان جا به جا شد.

سیاهپور افزود: بر خلاف سال‌های قبل که در ایام نوروز ممنوعیت تردد کامیون در جاده‌ها اعمال می‌شد، امسال با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا و لزوم انتقال کالاهای اساسی و استراتژیک از بنادر به شهرهای کشور، این ممنوعیت وجود نداشت و ناوگان حمل و نقل بار به میزان مورد نیاز فعالیت داشت.

وی ادامه داد: فعالیت ناوگان بار به گونه‌ای بود که تمامی کالاهایی که از بنادر کشور ترخیص می‌شد بلافاصله به مقاصد مختلف بارگیری و منتقل می‌شود و ناوگان حمل و نقل بار استان فارس نیز انتقال بار و کالاهای اساسی از بنادر امام خمینی (ره)، بوشهر و بندرعباس به خوبی پوشش داد.

افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: جا به جایی کالا توسط ناوگان بار استان به میزانی بود که از ابتدای فروردین تا پانزدهم این ماه شاهد افزایش ۳۰ درصدی حمل و نقل بار توسط این ناوگان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بودیم.

سیاهپور تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل کالا و بار استان متشکل از ۳۵ هزار و ۹۴۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و ۵۵ هزار و ۷۱۶ راننده است.

مقایسه آمار حمل بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸

وی گفت: سال ۹۷ افزون بر ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار فارس جا به جا شد که این میزان در سال ۹۸ به افزون بر ۳۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تن رسید.

او افزود: همچنین سال گذشته دو  میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۷۷ بارنامه در استان صادر شد که این عدد در سال ۹۷، دو میلیون و ۲۳۳ هزار و ۲۷۷ بارنامه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با قدردانی مجدد از فعالان حوزه حمل و نقل بار در استان به خاطر نقش‌آفرینی موثر در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: به منظور حمایت از ناوگان بار، اقداماتی از جمله واگذاری لاستیک خارج از بحث پیمایش در بندر امام و همچنین تعویض روغن با نرخ مصوب دولتی توسط سازمان راهداری انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.