| کد خبر: 265471 |

ایران و یونان تفاهم‌ نامه همکاری‌ های حمل‌ ونقل را امضا کردند

تفاهم نامه همکاری های حمل و نقلی بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و یونان امضا شد.

تین نیوز

تفاهم نامه همکاری های حمل و نقلی بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و یونان امضا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، انجمن ایران به ریاست محمد نیک پی، میزبان فوتینی زنو، رئیس هیئت مدیره و واسیلیکی نیکولا کوپولو، مدیر بخش گردشگری، مایکل ساکیس، مدیرعامل و امانوئیل ساکیس، مدیر بخش رو-رو و رزرو شرکت حمل و نقل بین المللی، کشتیرانی و خدمات مسافرتی یوروکارگو بودند.

در این نشست مشترک که حضور با تنی چند از اعضای هیئت مدیره، رؤسای بخش های جاده ای و فورواردری و نماینده دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل تالار اجتماعات انجمن، تشکیل شد، فرصت ها و چالش های حمل و نقل جاده ای فیمابین مورد بررسی و برنامه هایی جهت تعمیق همکاری ها، تدوین شد.

محمد نیک پی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، ضمن ابراز خرسندی از حضور این هیئت تجاری، فرصت بی نظیر حاضر را جهت احیای روابط تجاری و حمل و نقلی ایران با اروپا، واجد اهمیت دانست و با اشاره به مسئولیت همزمان خود در هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، برخی از مهمترین چالش های حمل و نقل بین المللی جاده ای و دریایی فیمابین و نیز با کشورهای دیگر را برشمرد و به جایگاه برجسته طرفین در حوزه های جاده ای و دریایی، ضرورت همکاری به مراتب عمیق تر و بهره گیری از فرصت های متعدد میان طرفین اشاره کرد.

وی در ادامه این نشست، که متعاقب چند دور مذاکرات و هماهنگی های به عمل آمده پس از نهمین نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تأمین اروپا در آتن و با پیگیری های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن صورت گرفته، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده و نیز رویکرد مثبت طرف یونانی و همکاری با شرکای ایرانی، افزود: امروزه ملاحظات متعددی از جمله جایگاه تاریخی و حمل و نقلی دو کشور وجود دارد که ضرورت بازپس گیری عرصه حمل و نقل از کشورهای ثالث را بیش از پیش حائز اهمیت می سازد.

نیک پی با تأکید بر موقعیت راهبردی جغرافیایی طرفین، ضرورت بهره گیری از فرصت های این مسیر جهت افزایش تجارت دو کشور با کشورهای پیرامونی را از طریق ناوگان ملی و از طریق قلمرو ایران بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به جداول آماری ارائه شده، بهره مندی از خدمات طرف یونانی را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران بیان کرد: جبران مجوزهای تردد ترانزیت برخی کشورهای مسیر، تسهیل بهره برداری مجوزهای تردد تعویض یدک در ایتالیا، به ویژه در وضعیت دشوار دسترسی به روادید رانندگان، ایجاد فرصت های مشترک لجستیکی، استمرار مذاکرات حضوری و مجازی، تنوع بخشی به شقوق حمل چندوجهی و ترکیبی، کاهش زمان و هزینه های حمل، زمانبندی و ارائه نرخ های مناسب حمل رو _ رو، کشنده، یدک، کانتینر و فله، تمرکز بر حمل از بنادر و نهایتاً احیای مناسبات گردشگری، جاده ای و دریایی بین طرفین را از جمله مواردی عنوان کرد که می توان با همکاری هم به ثمر رساند.

در ادامه فوتینی، رئیس هیأت مدیره شرکت یورو کارگو با ابراز خرسندی از فرصت حضور در ایران و مذاکره با همتایان ایرانی، از همکاری چشمگیر و همه جانبه طرف ایرانی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن تشکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت رشد و همکاری های دو جانبه در حوزه حمل ‍و نقل جاده ‍ای و دریایی، امیدواریم روزهای به مراتب بهتری را شاهد باشیم به ویژه اینکه اکنون در آمارهای ارائه شده به نقص های موجود در روابط تجاری بیشتر واقف شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا در زمان اقامتش در ایران با مقامات و نمایندگان سازمان های دولتی ملاقات داشته باشد تا اطلاعات  دقیق تر و کامل تری از بسترهای همکاری طرفین را کسب کند.

فوتینی تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع باعث می شود تا مشکلات حوزه حمل و نقل ریشه یابی شود که این مهم با ارتباط نزدیک با تشکل های حمل و نقلی ایرانی میسر خواهد شد و ما برای تداوم این ارتباطات تأکید و اعلام آمادگی می کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت یورو کارگو هدف شرکت یوروکارگو را تسهیل و تعمیق بیشتر حمل و نقل میان طرفین عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات لازم، از جمله تدارک عوارض بین راهی، تسهیلات برگشت تریلرهای خالی و امثالهم از طریق شبکه عمده بارفرابری، در اقصی نقاط اروپا برای اطمینان از حمل و نقلی ایمن، روان و ارزان دیده شده است.

این مقام مسئول در یورو کاگو، به اهمیت قلمرو طرفین برای ارتقای حمل و نقل جاده ای و دریایی در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: قابلیت فوق العاده ای برای ارتقای سطح ترانزیت به ویژه با کشورهای پیرامون ایران، وجود دارد که این شرکت آمادگی خود را  برای تبادل تجربیات در این زمینه اعلام می کند.

گفتنی است؛ قرار است هیئت یونانی به همراه نمایندگان انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، در جلسات جداگانه با اتاق مشترک بازرگانی یونان و ایران و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز شرکت کنند تا سایر جزئیات همکاری های تجاری و دریایی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.