| کد خبر: 257917 |

بارش‌ های رگباری ۳ استان جنوبی را فرا می‌ گیرد

فردا دوشنبه بارش های رگباری با سطح هشدار نارنجی ، بخش هایی از سه استان جنوبی کشور را فرا می گیرد و پیامدهای مخاطره آمیزی به همراه دارد.

تین نیوز

فردا دوشنبه بارش های رگباری با سطح هشدار نارنجی ، بخش هایی از سه استان جنوبی کشور را فرا می گیرد و پیامدهای مخاطره آمیزی به همراه دارد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی دوشنبه و سه شنبه ناپایداری های شدید فصلی و رشد ابرهای همرفتی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان را فرا می گیرد.

این سامانه رگبار باران، رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک به همراه دارد که سبب طغیان رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

همچنین جاری شدن روان آب، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها نیز برای منطقه اثر سامانه پیش بینی می شود.

توصیه می شود در بازه زمانی فعالیت سامانه از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها اجتناب شود. همچنین از فعالیت های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع پرهیز شود.

به گزارش سازمان هواشناسی، علاوه بر این توصیه می شود نسبت به «احتیاط در سفرهای بین شهری، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف» نیز اقدام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.