| کد خبر: 255963 |

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌ آب در ۸ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در ۸ استان کشور هشدار داد که مخاطراتی از جمله آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب را به دنبال دارد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در ۸ استان کشور هشدار داد که مخاطراتی از جمله آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای دوسامانه از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی طی روزهای شنبه تا دوشنبه خبر داد که رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ را به دنبال دارد.

تمرکز فعالیت این سامانه روز شنبه در اردبیل، شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، روز یک شنبه در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و روز دوشنبه در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل و خراسان شمالی پیش بینی شده است.

لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطراتی است که در این شرایط جوی رخ می دهد.

سازمان هواشناسی نسبت به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش نسبتا شدید گرادیان فشاری که فردا یکشنبه موجب وزش باد شدید در تهران، سمنان، اصفهان، خراسان شمالی و قم می شود.

وزش بادشدید موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال می شود.

احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال ها در این شرایط جوی ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.