| کد خبر: 257415 |

لطیفی: ساعت اداری را متناسب با شرایط عمومی جامعه تغییر می دهیم

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص تصویب کاهش ساعت کار ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر این موضوع در مجلس تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

تین نیوز

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص تصویب کاهش ساعت کار ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر این موضوع در مجلس تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با کاهش ساعت کاری  بیان کرد: وزارت نیرو نظرشان این بود که اگر این کار را نکنیم قطعا قطعی برق خواهیم داشت و پیشنهادی بود که در دولت نیز بحث شد و رأی هم آورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت لایحه ای برای اصلاح قانون ارائه کند؟ گفت: الان نیز اصلاحیه ای تحت عنوان یک لایحه به مجلس ارائه کرده ایم که در هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد که مجوز داشته باشیم تا ساعت اداری را در شرایط خاص بحرانی و مواردی مانند شرایط فعلی یک مقدار کاهش دهیم، چون محدودیتی که داریم این است که قانونگذار تعیین کرده زمان ساعت کاری کارکنان دولت باید 44 ساعت در هفته باشد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: در تبصره 3 که ما پیشنهاد دادیم هم 40 ساعت و هم اینکه در شرایط خاص بتوانیم این 40 ساعت را هم کمتر کنیم پیشنهاد شده تا مانند زمان کرونا که شرایط خاص داشتیم، اگر در حوزه برق و انرژی در بخش خانگی و تولیدی با مشکل مواجه شویم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. این موضوع یکشنبه هفته جاری در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و منتظریم که در صحن مجلس نیز مطرح شود.

لطفی یادآور شد: اگر این موضوع تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی شنبه ها با موافقت دولت بوده است؟ تصریح کرد: در قانون فعلی خدمات کشوری تعیین روز تعطیلی بعد از روز ششم بر عهده دولت است و دولت این اختیار را دارد. برخی از نمایندگان مجلس نظرشان این بود که ما این ساعت را تغییر دهیم، اما هنوز تصمیم گیری نهایی انجام نشده و منتظریم ببینیم در صحن مجلس چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: برخی از دستگاه های اجرایی که ارتباطات بین المللی دارند این موضوع برایشان معنادار است، اما عموم دستگاه های اجرایی ارتباطات بین المللی ندارند که بخواهیم تابع آنها تغییر دهیم و حال باید تصمیم گیری شود.

لطیفی در رابطه با برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش عنوان کرد: در هفته ای که گذشت جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش داشتیم که نهایی شد و امروز یا فردا کارهای دفترچه آزمون دبیری برای 22 هزار و 128 نفر نهایی می شود. که امیدواریم در میانه مردادماه آزمون استخدامی دبیری برگزار شود.

وی در پایان در خصوص اینکه نتایج آزمون قبلی کی اعلام می شود، گفت: گفته اند که نتایج آزمون قبلی ان شاء الله یکشنبه و دوشنبه هفته آینده اعلام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.