| کد خبر: 253523 |

پهپاد ترسناک روسیه پدافند انگلیسی را با خاک یکسان کرد!

مورد اصابت قرار گرفتن پدافند متحرک استورمر انگلیسی با پهپاد انتحاری لنست روسی و انتشار تصاویر آن خبر خوبی برای ارتش های اروپایی نیست.

تین نیوز

مورد اصابت قرار گرفتن پدافند متحرک استورمر انگلیسی با پهپاد انتحاری لنست روسی و انتشار تصاویر آن خبر خوبی برای ارتش های اروپایی نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبر آنلاین، پدافند متحرک استورمر اچ وی ام یکی از سلاح های ارسالی انگلیس به اوکراین است. حالا تصاویری در فضای مجازی پخش شده است که مورد اصابت قرار گرفتن یکی از استورمرها را توسط پهپاد پرسه زن انتحاری لنست نشان می دهد.

خبر نابود شدن استورمر در اوکراین را یک اکانت توییتری به نام «UAWeapons» منتشر کرده و برای اثبات ادعایش فیلم لحظه اصابت که از دوربین پهپاد لنست گرفته شده را نیز ضمیمه کرده است.

پدافند

آلویس استورمر خودروی زرهی ساخت کمپانی آلویس ویکرز در انگلیس است که با مجهز شدن به موشک های پدافندی استاراستریک و مارتل در نقش پدافند هوایی متحرک کوتاه برد ایفای نقش می کند.

قلب تپنده این خودروی زرهی یک موتور ۶ لیتری دیزل پرکینز با قدرت ۲۵۰ اسب بخار است که با نسبت ۲۱ اسب بخار برای هر تن وزن می تواند این زره پوش پدافندی را به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برساند.

پهپاد انتحاری پرسه زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد.

پدافند 1

این پهپاد به دو سری بال ایکس شکل مجهز است که با قابلیت جمع شوندگی کار حمل و نقل به میدان نبرد را بسیار ساده می کند. لنست می تواند با اهدافی در فاصله ۴۰ کیلومتری درگیر شود.

مقابله با پهپادها در میدان نبرد با استفاده از سیستم های پدافندی قدیمی کار دشواری است و کشورهای مختلف برای سرنگون کردن آن ها سراغ فناوری های تازه تر از جمله پدافند لیزری رفته اند.

پهپاد روسیه

در این میان روستخ، ابرشرکت دولتی برای کمک به توسعه، تولید و صادرات محصولات صنعتی با فناوری پیشرفته روسیه در بیانیه ای اعلام کرده است که لنست توانایی کور کردن پدافند لیزری را دارد.

در این بیانیه ای آمده است: «با پدافند لیزری نمی توان به پهپاد انتحاری لنست آسیب زد چرا که این پهپاد مجهز به سیستم دفاعی ضدلیزر شده است. به لطف این سیستم ضدلیزر تقریبا کشف و انهدام این پهپاد توسط پدافند لیزری غیر ممکن است.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.