| کد خبر: 253445 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد :

تداوم بارش‌ ها در استان‌ های مرکزی و غربی کشور تا آخر هفته

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش ها تا آخر هفته در استان های مرکزی و غربی کشور، گفت: در شرق کشور نیز مخاطراتی مانند آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید پیش بینی می شود.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش ها تا آخر هفته در استان های مرکزی و غربی کشور، گفت: در شرق کشور نیز مخاطراتی مانند آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید پیش بینی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز بیستم اسفندماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز بارش ها را در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق خراسان شمالی، سمنان ،یزد و کرمان خواهیم داشت که گاهی  به شکل وزش باد و رعد و برق نمود پیدا می کند و در ارتفاعات بارش ها به شکل برف رخ می دهد.

رفیعی افزود: در دامنه های جنوبی البرز، شرق کشور و مناطق مرزی  پدیده غالب وزش باد خواهد بود اما در بیشتر مناطق کشور هوا صاف پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و بوشهر، همدان، اصفهان، مرکزی بارش رخ می دهد و ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: در روزهای انتهایی هفته با شمالی شدن جریانات در دریای خزر بارش در سواحل شمالی ادامه می یابد.

به گفته رفیعی در دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی بارش ها خفیف تر است و این بارش ها به تناوب تا آخر هفته تداوم دارد.

وی توضیح داد: در خراسان رضوی بارش ها شدت دارد و مخاطراتی مانند آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در این مناطق را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که سرد ترین نقطه در کشور به استان البرز و دیزین بالا با ۱۰ درجه زیر صفر، دیزین پایین ۶ درجه زیر صفر و کوهرنگ ۵ درجه زیر صفر گزارش شده است، گفت: گرم ترین نقطه در کشور نیز به هامون در استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که دیروز دمای ۳۵ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تهران هوا صاف و گاهی همراه  وزش باد پیش بینی شده است و بیشینه دمای  امروز تهران به ۱۷  درجه بالای صفر و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز ۴ درجه کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.