| کد خبر: 249249 |

خلیج فارس و دریای خزر فردا متلاطم می‌شود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از تلاطم در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر به دنبال وزش باد از فردا بعد از ظهر خبر داد.

تین نیوز
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از تلاطم در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر به دنبال وزش باد از فردا بعد از ظهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر فردا یک‌شنبه تا اواخر وقت دوشنبه سبب افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر همراه با رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران می‌شود.

این سامانه احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی را به دنبال دارد.

به همین منظور سازمان هواشناسی کشور به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

سامانه دوم وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج نیز در زمان مشابه موجب افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی۱/۵تا ۲ متر و در فراساحل تا ۲/۵ متر در مناطق ساحلی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر و نواحی مرکزی خلیج فارس خواهد شد.

اثر مخاطره این سامانه احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و اجتناب از صیادی به ویژه در فراساحل از توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.