| کد خبر: 233808 |

بررسی تعطیلی دو هفته‌ای کشور در روز‌های آینده

وزیر کشور گفت: مقرر شد مطالعه دقیق تری درباره تعطیلات کرونایی صورت گیرد و روز‌های آینده در ستاد کرونا این موضوع را جدی‌تر بررسی خواهیم کرد.

تین نیوز

وزیر کشور گفت: مقرر شد مطالعه دقیق تری درباره تعطیلات کرونایی صورت گیرد و روز‌های آینده در ستاد کرونا این موضوع را جدی‌تر بررسی خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه همه تجارب جهانی و همچنین اقدامات یک سال و نیم گذشته و همچنین همه نظرسنجی‌ها بررسی شد و درست است که تعطیلات بعنوان یکی از راه‌های اقدام و اثرگذار است، اما انجام این کار نیازمند مقدمات، تمهیدات، برنامه ریزی‌ها، اقناع سازی و همراه سازی همه مسئولان و همه مردم است.

وی گفت: اگر در موضوع تعطیلات به صورت دقیق و کاملا هوشمندانه و موثر برنامه ریزی نشود چه بسا شاهد هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی باشیم، اما به اهداف مورد نظر نرسیم و همه شرکت کنندگان در جلسه به این موضوع اشاره داشتند.

واکسن کرونا ما را رویین تن نمی‌کند

وزیر کشور گفت: واکسن کرونا زدن ما را رویین تن در برابر ویروس کرونا نمی‌کند.

آقای رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا با حضور وزیر کشور افزود: یکی از نگرانی‌هایی که در حوزه واکسیناسیون ایجاد شده، این است که به غلط این باور در بین مردم رایج شده که، چون واکسن زده اند رویین تن هستند و دیگر کرونا نمی‌گیرند.

وی افزود: این در حالی است که واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود هر چند این بیماری را سبک‌تر می‌کند، اما اگر بیماری که کرونا گرفته بیماری زمینه‌ای داشته باشد خطرناک خواهد بود.

وی گفت: بنابراین تلقی غلط رویین تن شدن را با زدن واکسن کنار بگذارید و امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم.

وزیر کشور درباره تامین واکسیناسیون نیز گفت: هیچ مشکلی در بحث تامین واکسن نداریم به ویژه که یکی از نکات مهم در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بحث واکسیناسیون است که ما میزان واکسیناسیون را از صد هزار تا ۵۰۰ هزار نفر در روز رسانده ایم و این رقم را باید افزایش بدهیم.

وی گفت: طبق گزارشی که در جلسه داده شد در تامین واکسیناسیون هیچ مشکلی نداریم و واکسن داخلی نیز از هفته آینده تامین خواهد شد و از یک میلیون به یک میلیون و دویست هزار دوز خواهد رسید.

رحمانی فضلی افزود: بنابراین همه این موارد به نحوه تلقی مردم از این بیماری برمی گردد به ویژه که ویروس کرونا بزرگترین ریسک و خطر را برای ما فراهم آورده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.