| کد خبر: 233377 |

◄ تعطیلی ادارات تهران و البرز/ استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی

اگرچه سخنگوی دولت از تعطیلی تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل خبر داده و این موضوع احتمال افزایش سفرها به دلیل همزمانی این اقدام با تعطیلی عید قربان را افزایش داده اما در عین حال وزیر کشور تاکید کرده است سفر «به» و «از» شهرهای قرمز ممنوع است و نیروی انتظامی علاوه بر جرائمی که در دستور العمل بوده، مسافران را عودت خواهد داد.

تین نیوز

اگرچه سخنگوی دولت از تعطیلی تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل خبر داده و این موضوع احتمال افزایش سفرها به دلیل همزمانی این اقدام با تعطیلی عید قربان را افزایش داده اما در عین حال وزیر کشور  تاکید کرده است سفر «به» و «از» شهرهای قرمز ممنوع است و نیروی انتظامی علاوه بر جرائمی که در دستور العمل بوده، مسافران را عودت خواهد داد.

به گزارش تین نیوز، بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی امروز گفت: به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در عین حال وزیر کشور نیز خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات در جلسه امروز جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی مدیریت بیماری کرونا این بود که با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته، دو الی سه روز دیگر را از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مجوز بگیریم و یک تعطیلی را در  تهران و کرج داشته باشیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت:  با توجه شرایط ویژه تهران و کرج و میزان تردد مربوط به این دو، این کار در مدیریت بیماری در شرایط کنونی کمک می کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل های صادر شده در حوزه مقابله با کرونا، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است؛ گفت: به نیروی انتظامی ماموریت داده شد که علاوه بر  جرائمی که در دستورالعمل بوده، در این مقطع در هر کجایی  که با سفرها در داخل جاده ها مواجه شویم، حتما با عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافرین و رانندگان عزیز، نیروی انتظامی این افراد را به مبدا عودت خواهد داد.

وی افزود: البته از همین الان تذکرات لازم به مردم عزیزمان داده می شود و انشاءا... با همراهی مردم، مسافرت ها انجام نخواهد گرفت.

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا نیز با اشاره به تعطیلات پایان هفته گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و مشمول جریمه می‌شوند. تنها تردد بین شهرهای زرد قابل انجام است. بنابراین کماکان این ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی و بالعکس به قوت خود باقی است.

وی درباره تردد با حمل و نقل عمومی ادامه داد: حمل و نقل عمومی از ابتدای شیوع کرونا مشمول ممنوعیت تردد نشده و تنها با محدودیت مواجه بوده‌ است.

قاسمی همچنین درباره فعالیت اصناف گفت: در شهرهای قرمز گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند. لیست گروه یک مشاغل نیز مشخص است. مابقی مشاغل نیز یا باید فعالیت‌شان متوقف شود مانند استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌‌های ورزشی سرپوشیده و ... برخی از مشاغل نیز مانند رستوران‌ها اگر به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند، مشکلی برای فعالیت نداشته اما در شرایط قرمز نمی‌توانند پذیرش مشتری داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.