| کد خبر: 231439 |

◄ افق همکاری‌های مشترک دانشگاهی ایران و اتریش بررسی می شود

سومین نشست کارگروه همکاری‌های آکادمیک، تحقیقات و آموزش عالی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدرال اتریش چهارشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تین نیوز

سومین نشست کارگروه همکاری‌های آکادمیک، تحقیقات و آموزش عالی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدرال اتریش چهارشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت علوم، سومین نشست کارگروه همکاری‌های آکادمیک، تحقیقات و آموزش عالی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدرال اتریش چهارشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی و همتای اتریشی وی باربارا ویتگروبر، مدیر کل تحقیقات علمی و روابط بین المللی وزارت آموزش، علوم و تحقیقات فدرال اتریش به عنوان رؤسای دو هیئت ایرانی و اتریشی برگزار خواهد شد و نمایندگان دانشگاه خوارزمی به عنوان مرجع ملی همکاری‌های علمی و تعاملات بین‌المللی با فدرال اتریش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از محققان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دو کشور نیز حضور خواهند داشت.

در این نشست، سیاست‌گزاری و برنامه ریزی‌های کلان بر اساس نقشه راه همکاری‌های دو کشور متناسب با راهبردهای توسعه علوم و پژوهش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیوه‌ای هماهنگ، پویا وآینده نگر تبیین خواهد شد.

همچنین با حضور دکتر کالیچه، مدیر کل اجرایی آژانس بین المللی آموزش و بین المللی سازی فدرال اتریش (OeAD) در این نشست؛ برنامه همکاری‌های پژوهشی ایران و اتریش تحت عنوان (IMPULSE Iran-Austria) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پیش بینی شده است در نشست کار گروه همکاری‌های مشترک دو کشور، دو تن از پژوهشگران موفق طرح‌های پژوهشی دو کشور از دانشگاه‌های اینسبروگ و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گزارشی از وضعیت همکاری و اجرای پروژه‌های خود ارائه کنند.

گفتنی است در این نشست، گزارشی از شیوه‌ها و فرآیندهایی که در اجرای برنامه موفق همکاری‌های پژوهشی IMPULSE از سوی دو کشور به کار گرفته شده است، توسط نمایندگان ایرانی و اتریشی شرکت کننده در نشست ارائه خواهد شد تا بر همین اساس، تداوم و اجرای مرحله آتی همکاری‌های پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح مدیریت و اجرای آن در همکاری‌های بین‌المللی پژوهشی از سوی ایران و اتریش ترسیم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.