| کد خبر: 169191 |

◄ همکاری‌های حمل‌و‌نقلی ایران و اتریش امروز بررسی می‌شود

امروز نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش برگزار خواهد شد.

تین نیوز

امروز نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش برگزار خواهد شد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از شاتا، امروز با سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور به اتریش به منظور شرکت در اجلاس اقتصادی مشترک بین دو کشور، موارد اقتصادی و از جمله همکاری‌های حمل‌و‌نقلی و گردشگری موردبحث و مذاکره قرار خواهد گرفت.

در متن پیش‌نویس این سند که در نشست مقدماتی در فرودین‌ماه امسال مورد تایید قرار گرفت برنامه‌های آتی کارگروه‌های نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور شامل کارگروه انرژی، کارگروه گردشگری، کارگروه تجارت،کشورهای ثالث و SMEها، کارگروه فناوری کارا و معادن، کارگروه حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها، کارگروه تحصیلات تکمیلی، تحقیقات و همکاری‌های آکادمیک موردتوافق قرارگرفته و در خصوص همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های مالی و بانکی مذاکراتی انجام خواهد شد.

علاوه بر سند مربوط به این اجلاس، اسناد حوزه مدیریت منابع آب، همکاری‌های حمل‌ونقل، همکاری‌های حوزه بیماری‌های غیر واگیردار و همچنین یادداشت تفاهم دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه با آکادمی علوم اتریش توسط مقامات دو کشور مورد امضا قرار خواهند گرفت.

همچنین مقررشده است تا هم‌زمان با برگزاری نهمین دوره کمیسیون مشترک، همایش تجاری دو کشور با حضور بخش خصوصی در حوزه‌های موردعلاقه طرفین برگزار شود.

اعلام آمادگی برای امضای سند موافقت‌نامه همکاری‌های گمرکی، امضای یادداشت تفاهم همکاری با واحد متناظر مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول‌شویی، امضای موقت پروتکل دولت ج.ا.ایران و جمهوری فدرال اتریش به‌منظور اصلاح موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور و همچنین همکاری‌های بیمه‌ای، توجه ویژه به گسترش همکاری‌ها در صنعت گردشگری و اقتصاد فرهنگ در همه ابعاد زیرساختی، عملیاتی و اجرایی ، همکاری مشترک جهت توسعه تولید انواع مواد اولیه دارویی، انواع داروهای بیوتکنولوژیک، داروهای ضد سرطان، داروهای تالاسمی، انسولین نوترکیب، رادیو داروها، کیتهای تشخیص پزشکی و انواع داروهای گیاهی، مکمل‌ها و غیره نیز از حوزه‌های موردگفتگو در این اجلاس است.

به همین منظور با مسؤولیت اتاق بازرگانی ایران هیاتی متشکل از 88 سازمان و شرکت بخش خصوصی در 14حوزه کاری ازجمله حوزه سلامت و دارو، حمل‌ونقل ریلی، انرژی، موضوعات مالی و بانکی، صنعت غذا و... و به سرپرستی غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی به وین اعزام خواهند شد.

علاوه بر این حدود یک‌صد شرکت ایرانی مقیم اتریش در این همایش حضور خواهند داشت و روسای جمهور و روسای اتاق بازرگانی دو کشور سخنرانی خواهند داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.