| کد خبر: 222060 |

جزئیات محدودیت های جدید ضد کرونا، اجرا از اول آذر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات جدید ضد کرونایی این ستاد را تشریح و تاکید کرد : مصوبات جدید از اول آذرماه اجرا می شود.

تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات جدید ضد کرونایی این ستاد را تشریح و تاکید کرد : مصوبات جدید از اول آذرماه اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، دکتر علیرضا رییسی ( معاون امور بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ) گفت: این طرح جدید از ابتدای آذر ماه آغاز می شود و تا پایان بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین مصوبات این ستاد با اشاره به مباحث مطرح در چهل و پنجمین جلسه ستاد کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: همانطور که مردم می‌دانند با شروع شدن فصل سرما میزان میزان شیوع بیماری به صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به صد و هشتاد هزار نفر رسیده است و میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

با شروع شدن فصل سرما میزان میزان شیوع بیماری به صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به صد و هشتاد هزار نفر رسیده است و میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

وی گفت: میزان تست‌های تشخیصی در کشور ما به چهل هزار تست در روز رسیده است، در جلسه امروز بر رعایت شیوه نامه ‌ها تاکید زیادی شد و تاکید شد که خدمات الکترونیک باید توسه یابد، همانطور که در اردیبهشت و فرودین این تجربه را داشتیم و توانستیم بیماری را کنترل کنیم تاکید شده همه دستگاه‌ها به اجرای شیوه نامه ‌ها کمک کنند.

رییسی افزود: هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود بر این اصول بهداشتی استوار است. با رعایت شیوه نامه ‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

    با رعایت شیوه نامه ‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

وی ادامه داد: سه هفته پیش در 43 شهرستان محدودیت شدید ایجاد شد و سپس در 46 شهرستان محدودیت ایجاد کردیم، اخیرا طرح جامعی آماده شده که این طرح یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها تعیین شده است. بر این اساس سطح هشدارهایی برای شهرستان‌ها قرار دادیم، سطح هشدار 3، برای شهر قرمز، سطح هشدار دو برای شهر نارنجی و سطح هشدار یک برای شهرهای وضعیت زرد مشخص شده‌اند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.