| کد خبر: 221584 |

اجرای محدودیت‌های جدید ضدکرونا در ۲۵ استان از امروز

محدودیت‌های جدید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، علاوه بر ۴۳ شهرستان قبلی، از امروز در ۴۶ شهرستان جدید و در مجموع در ۲۵ استان اجرا می‌شود.

تین نیوز

محدودیت‌های جدید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، علاوه بر ۴۳ شهرستان قبلی، از امروز در ۴۶ شهرستان جدید و در مجموع در ۲۵ استان اجرا می‌شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما، طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های اعمال شده در ۴۳ شهرستان که از هفته قبل در گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در هفته گذشته اجرا شده بود از امروز برای یک هفته دیگر اعمال می‌شود.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛ همچنین از امروز محدودیت‌های جدید در ۴۶ شهرستان دیگر و در گروه‌های شغلی ۳ و ۴ اعمال می‌شود.

آقای دکتر رئیسی افزود: گروه‌های شغلی ۳ شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.

وی افزود: گروه ۴ شغلی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها ممنوع است که این گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مقرر شد در مراکز استان‌های زیر به مدت ۱۰ روز از روز چهارشنبه محدودیت‌ها اعمال شود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: استانهای: البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران هم که از قبل شامل این محدودیت‌ها می‌شده است.

 

وی با بیان اینکه مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای ۴۶ شهرستان جدید علاوه بر ۴۳ شهرستان قبلی در رده‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ اعمال خواهد شد، افزود: گروه‌های شغلی ۲ عبارتند از پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند که در ۴۶ شهرستان زیر به مدت یک هفته محدودیت اعمال خواهد شد.

 

اجرای محدودیت‌های جدید ضدکرونا در ۲۵ استان از امروز

 

 شهرستان ها 

آذربایجان شرقی: اهر، بناب، شبستر و میانه

آذربایجان غربی: اشنویه، بوکان، خوی، تکاب، سلماس و نقده

اصفهان: کاشان، شهرضا و مبارکه

اردبیل: مشکین شهر

البرز: نظرآباد

خراسان جنوبی: بیرجند، طبس و قائنات

خراسان رضوی: تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد و نیشابور

خراسان شمالی: اسفراین

سمنان: دامغان و گرمسار

فارس: ممسنی

کردستان: سقز، سنندج، کامیاران و مریوان

کرمان: زرند و شهر بابک

کرمانشاه: جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور

لرستان: دلفان

مازندران: رامسر

مرکزی: خمین

همدان: اسدآباد، بهار و کبودرآهنگ

یزد: بافت و میبد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با این حساب ۴۳ شهرستان از قبل و ۴۶ شهرستان جدید که در مجموع ۸۹ شهرستان می‌شوند اکنون دچار محدودیت‌ها در رده‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ هستند و ۲۵ استان جدید و مرکز استان‌ها شامل محدودیت‌های گروه ۳ و ۴ هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.